شماره ۱۸۹۴ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ بهمن
صفحه را ببند
مدیران باشگاه‌ها و فدراسیون برای دیدار با مسئولان AFC عازم مالزی می‌شوند
روز سرنوشت برای فوتبال ایران

[شهروند]   اگرچه هنوز پرونده حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیای 2020 بسته نشده و دیروز خبر امیدوارکننده‌ای توسط مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام شد، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان بر موضع قبلی اش برای برگزاری دیدارهای پلی آف استقلال. و شهرخودرو پافشاری دارد. بعد از جلسه‌ای که روز دوشنبه با حضور نمایندگان چهار باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش برگزار شد، با اینکه مواضع هر چهار باشگاه یکسان به نظر می‌رسید، شایعاتی در صفحات هواداری به وجود آمد. پرسپولیسی‌ها تیم‌شان را قربانی استقلال و شهرخودرو می‌دانستند، چون تصور می‌کردند AFC فقط میزبانی ایران در مرحله پلی‌آف را نپذیرفته است؛ اگرچه به گفته مسئولان، این تفسیر اشتباه بود. از سوی دیگر استقلالی‌ها هم اعتقاد داشتند پرسپولیس و سپاهان نامه تهدیدآمیز به AFC را امضا نکردند. باشگاه استقلال هم در واکنش به این شایعات دیروز نامه‌ای که به امضای نمایندگان هر چهار باشگاه رسیده بود را منتشر کرد. بعد از اینکه ایرانی‌ها در یکی از بندهای نامه خود به AFC درخواست برگزاری جلسه فوری با مسئولان بلندپایه کنفدراسیون فوتبال آسیا را داده بودند، این موضوع با موافقت دبیرکل AFC همراه شد. بعد از اعلام این خبر، بلافاصله مدیران چهار باشگاه ایرانی به همراه ابراهیم شکوری به‌عنوان نماینده فدراسیون فوتبال ایران برای سفر به مالزی اقدام کردند تا  احتمالا فردا در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه‌ای مهم و سرنوشت‌ساز را برگزار کنند. با این حال کنفدراسیون فوتبال آسیا منتظر این جلسه نماند و شب گذشته مکان برگزاری دو دیدار پلی آف استقلال و شهرخودرو را در کشور امارات اعلام کرد.
سایت رسمی AFC برنامه مسابقه شهرخودرو و استقلال با حریفان بحرینی و کویتی خود را در سایت خود قرار داده و میزبان این بازی‌ها را هم کشور امارات انتخاب کرده است.
به این ترتیب شهرخودرو باید در شهر شارجه به مصاف الرفاع بحرین برود و استقلال در دبی میزبان الکویت است. البته این در حالی است که نمایندگان ایران این میزبانی‌ها را پس از سیاسی‌کاری AFC قبول نکرده‌اند و قرار است روز پنج‌شنبه به دیدار دبیر کل AFC بروند. تاکنون که باشگاه‌های ایرانی با پشتیبانی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از موضع خود حتی یک قدم هم کوتاه نیامدند و تأکید کردند که فقط در ایران میزبان رقبای خود خواهند بود. فرصت چندانی هم تا برگزاری بازی پلی‌آف استقلال و شهرخودرو برابر تیم‌های کویتی و بحرینی باقی نمانده و شاید اگر همین در جلسه پنجشنبه فردا هم تصمیم به برگزاری بازی نمایندگان با این تیم‌ها در کشور دیگری گرفته شود،‌ برای تهیه بلیت و رزرو هتل، مدیران این دو باشگاه به مشکل بربخورند. شایعاتی پیرامون رزرو بلیت هواپیما توسط استقلالی‌ها برای سفر به دوحه دیروز منتشر شد که خلیل‌زاده خیلی زود آن را تکذیب کرد. بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم بعد از جلسه امروز نمایندگان باشگاه‌های ایرانی با رئیس یا دبیرکل AFC نتیجه می‌توان دو اتفاق باشد؛ یا همه تیم‌های ایرانی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا به خاطر سلب میزبانی از سوی AFC انصراف می‌دهند یا با رضایت AFC مسابقاتی که ایرانی‌ها میزبان آن هستند؛ مثل روال قبلی در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان برگزار می‌شود.. 


تعداد بازدید :  280