شماره ۱۸۹۴ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بین

تصادف زنجیره‌ای ۳۰ خودرو در محور مشهد - سبزوار
سی خودرو سواری و کامیون صبح سه‌شنبه به‌طور زنجیره‌ای در مسیر جاده سبزوار- نیشابور با یکدیگر برخورد کردند که 12  مجروح بر جای گذاشت. این حادثه در کیلومتر پنج جاده سبزوار - نیشابور به دلیل لغزندگی سطح جاده در پی بارش شدید برف رخ داد. بلافاصله پس از وقوع این سانحه رانندگی تکنیسین‌ها، بالگرد امدادی و آمبولانس‌های اورژانس در محل سانحه حضور یافتند و به معاینه و مداوای اولیه مجروحان پرداختند. افراد جراحت‌دیده تصادف زنجیره‌ای با بالگرد اورژانس هوایی و سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان امداد شهید بهشتی سبزوار اعزام شدند.


دستگیری کلاهبردار پیش‌فروش خودرو
 کلاهبردار حرفه‌ای در قم با پیش‌فروش خودرو از 67 نفر در استان‌های سمنان و البرز کلاهبرداری کرد. مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم یک خودرو سوزوکی را هنگام عبور از محور مواصلاتی استان، به دلیل داشتن دستور توقیف با موضوع کلاهبرداری از شهرستان میامی استان سمنان توقیف و راننده را دستگیر کردند. در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد او دارای دو نمایندگی شرکت ایران‌خودرو بوده که یکی از آنها در ‌سال گذشته تعطیل شد و نمایندگی دیگر همچنان مشغول فعالیت بود و مردم برای ثبت نام خودرو به جای واریز وجه به حساب این شرکت به صورت کامل مبالغ را به حساب شخصی او واریز می‌کردند.
در ادامه در بازرسی از خودرو، تعداد زیادی اسناد ملکی، اسناد خودرو و سکه طلا کشف شد که در ادامه با دستور مقام قضائی این نمایندگی نیز پلمپ شد.
تاکنون ۶۷ نفر از شکات در استان‌های سمنان و البرز شناسایی شده‌اند و ارزش کلاهبرداری متهم بیش از ۲۶۰‌میلیارد ریال است. درنهایت او به همراه پرونده تشکیل‌شده تحویل مرجع قضائی و سرانجام با قرار قانونی روانه زندان شد.
هم‌وطنان برای ثبت نام خودرو باید با هوشیاری و دقت لازم مبالغ را تنها به حساب شرکت‌های خودروسازی واریز کنند تا شاهد این‌گونه کلاهبرداری‌ها نباشیم.


آتش‌سوزی در «روسیه» جان ۱۱ نفر را گرفت
آتش‌سوزی یک نجاری در روستای «پریچولیمسکی» در ایالت «تمسک» روسیه منجر به کشته‌شدن 11 نفر شد. به گفته مسئولان 10 نفر از قربانیان حادثه ملیت ازبکستانی داشتند و دو نفر موفق به فرار از آتش شدند. زمانی که آتش‌نشانان به محل آتش‌سوزی رسیدند، حریق تمام نجاری را دربرگرفته بود.
پس از آن فرماندار منطقه نیز خود را به محل حادثه رساند و دستور بازرسی تمام منطقه را داد. گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه اتصال سیم برق باعث آتش‌سوزی شده است، وجود دارد. بازرسان تحقیقات کیفری برای بررسی احتمال عمدی‌بودن حادثه را آغاز کرده‌اند.
در پاییز امسال آتش‌سوزی‌ای به وسعت کشور بلژیک، منطقه جنگلی سیبری در روسیه را دربرگرفته بود که آتش‌نشانان مهارش‌کردند. این آتش‌سوزی که مناطق شمالی روسیه و جنگل‌های سیبری را دربرگرفته بود، حداقل 100‌میلیون دلار خسارت درپی داشت. دادستان روسیه اعلام کرده است که آتش‌سوزی را گروه‌های آتش‌افروز به منظور فریب نیروهای محافظ محیط برای مخفی‌کردن قطع درختان انجام داده‌اند.

 


تعداد بازدید :  341