شماره ۱۸۹۴ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ بهمن
صفحه را ببند
فرار 57 زندانی با حفر تونل در پاراگوئه

هفتادوپنج زندانی که اکثر آنها اعضای یک باند مهم قاچاق اسلحه و موادمخدر برزیلی بودند، روز یکشنبه از زندانی در پاراگوئه از طریق تونلی که ظاهرا با همدستی نگهبان‌ها حفر شده بود، گریختند.
به گزارش «یورونیوز»، مقامات پاراگوئه گفته‌اند تونلی را کشف‌کردند که زندانیان برای فرار کنده بودند و با 200 کیسه خاک مواجه شدند که در چندین سلول جاسازی شده بود.
وزیر کشور پاراگوئه گفت اکثر زندانیان فراری به باند برزیلی «قدرت نخست پایتخت»  (PCC)تعلق دارند؛ زندانی که اعضای این باند از آن گریختند، در شهر «پدرو خوآن کابالرو» در مرز برزیل واقع است.
این باند دهه 1990 داخل زندان سائوپائولو تشکیل شد و نفوذش را در سراسر برزیل گسترش داد، به‌طوری که در مدت کوتاهی به بزرگترین سازمان خلافکار در برزیل تبدیل شد.مقامات برزیلی گفته‌اند 40 نفر از این زندانیان فراری برزیلی هستند و مقامات نام و عکس آنها را به پلیس مرزی داده‌اند.
در پی این واقعه رئیس زندان بلافاصله اخراج شد. «سیسیلیا پرز»، وزیر دادگستری پاراگوئه در اظهاراتی درباره این ماجرا گفت:‌ «ممکن نیست کسی در این مدت چیزی ندیده باشد، این کار مربوط به یک روز و یک شب نیست.»
به گفته «کمیسر آندرادا» فرار مانند فیلمی اکشن صورت گرفته است، آنها تونلی را مانند آنچه در فیلم‌ها دیده می‌شود، با روشنایی داخلی از مرکز بهداشت زندان حفر کرده‌اند، بین تونل و نزدیک‌ترین نگهبانی فقط 25 متر فاصله وجود دارد.

 


تعداد بازدید :  250