شماره ۱۸۹۳ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ بهمن
صفحه را ببند
ویلموتس، برانکو، کالدرون و استراماچونی غرامت می‌خواهند
تیغ مربیان خارجی زیر گلوی فوتبال ایران

[شهروند] با اینکه مدیران فوتبال ایران تصمیم گرفتند نیمکت تیم‌ملی و سرخابی‌ها را کاملا از حضور مربیان خارجی خالی کنند، اما به نظر می‌رسد تبعاتی که حضور نصف و نیمه مربیان خارجی در چند‌سال اخیر در این تیم‌ها داشت، سنگین‌تر از چیزی باشد که تا حالا فکرش را می‌کردیم.

آخرین فرصت پرسپولیس برای توافق با برانکو
آن‌طور که برانکو و وکلایش اعلام کردند پرسپولیس فقط چند روز برای پرداخت مطالبات 780 هزار یورویی این مربی کروات وقت دارد؛ مبلغی که باشگاه ایرانی زیر بار آن نمی‌رود. پرسپولیسی‌ها هم به فسخ قرارداد یک‌طرفه برانکو اعتراض دارند که در ابتدای فصل صورت گرفت و هم از او خواهان تخفیف 30‌درصدی هستند، اما طرف مقابل تأکید دارد هر چه سریع‌تر باید مطالباتش را دریافت‌کند؛ وگرنه کار به شکایت و کسر امتیاز احتمالی خواهدکشید. جدا از پرونده برانکو به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها به‌زودی با شکایت گابریل کالدرون آرژانتینی هم به خاطر مطالباتش روبه‌رو شوند.

استقلال زیر فشار شفر و استراماچونی
وینفرد شفر، سرمربی آلمانی سابق استقلال که با تصمیم مدیران این تیم اواخر فصل گذشته از هدایت آبی‌ها کنار گذاشته شد، همان مقطع اعلام کرد که با پیگیری حقوقی، مطالباتش را از این باشگاه می‌گیرد. به نظر می‌رسد اتفاقات ماه‌های اخیر پیرامون استراماچونی باعث شده استقلالی‌ها کاملا پرونده شفر را از یاد ببرند؛ اتفاقی که شاید برای آنها سنگین تمام شود. از سوی دیگر وکیل استراماچونی هم ادعا کرده که استقلالی‌ها به علت عمل‌نکردن به تعهدات خود باید به این مربی ایتالیایی غرامت‌بدهند؛ در شرایطی که باشگاه استقلال در ماجراهای پیچیده اخیر بعد از خروج استراماچونی، این مربی ایتالیایی را بابت رفتار غیرحرفه‌ای محکوم کرد. با این شرایط به نظر می‌رسد اگر استقلال در پرونده استراماچونی هم نتواند برگ برنده را در اختیار خود بگیرد، زیر بار مالی سنگینی به علت پرداخت مطالبات ارزی به دو مربی خارجی اخیر خود خواهد رفت.

ویلموتس هم خسارت می‌خواهد!
جدا از دو باشگاه پرطرفدار پایتخت، فدراسیون فوتبال نیز به علت قطع همکاری با مارک ویلموتس با تهدید این مربی مواجه شده است. این مربی بلژیکی از فدراسیون فوتبال شکایت کرده است و درخواست غرامت یک‌ساله از ایران دارد. شنیده می‌شود او و دستیارانش می‌خواهند تنها با 6 ماه حضور در تیم‌ملی ایران بالای 4.5‌میلیون یورو به جیب بزنند. فدراسیون که تأکید داشت قرارداد ویلموتس به شکل درستی بسته شده و فقط باید سه ماه خسارت به او پرداخت کند، هنوز واکنشی به شکایت سرمربی بلژیکی نداشته است.

 


تعداد بازدید :  280