شماره ۱۸۹۲ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۳۰ دي
صفحه را ببند
ذره‌بین

کشف نسخه‌های تاریخی قرآن در وسایل یک مسافر
مأموران گمرک باشماق در حین ارزیابی چمدان یک مسافر نسخه‌های تاریخی قرآن را کشف و ضبط کردند.
مأموران گمرک باشماق در حین ارزیابی وسایل همراه مسافر خروجی به سمت کشور عراق، به منظور رسالت گمرک در حراست از میراث اسلامی و فرهنگی کشور، تعداد ٢٠ جلد مصحف تاریخی کلام‌الله مجید را کشف و مراتب را به مرجع قضائی منعکس کردند. متهم طی دستور قضائی تا رسیدگی قانونی بازداشت شد و مصحف‌های مکشوفه که طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی  ارزش تاریخی دارند برای سیر مراحل قانونی تحویل سازمان میراث فرهنگی شهرستان مریوان شد.


دفن اموال دزدی در پارک
[شهروند] دو سارق پس از سرقت از خانه همسایه، اموال دزدی را در پارکی دفن کردند.
 بیست‌وسوم آذرماه پرونده‌ای از دادیاری شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 15 تهران بزرگ با موضوع سرقت منزل برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع شد و در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.
در گام نخست تحقیقات از شاکی، زن جوان به مأموران گفت: «بیست‌ودوم آذرماه هنگام مراجعه به محل سکونتم متوجه شدم که سارق یا سارقان با استفاده از کلیدی وارد خانه‌ام شده‌اند و پس از سرقت طلاجات و پول نقد درمجموع به ارزش
 50 میلیون تومان از محل گریخته‌اند.»
در تحقیقات میدانی مشخص شد که ساعت21، بیست‌ویکم آذرماه یکی از همسایگان شاکی به همراه فردی دیگر وارد محل سکونت این زن شده و ساعت 21 و20 دقیقه از محل متواری شده‌اند. بنابراین هر دو متهم بلافاصله دستگیر و به پایگاه ششم منتقل شدند.
در بازجویی‌های پلیسی یکی از متهمان به نام امیر سی‌وهشت ساله ضمن اعتراف به سرقت گفت: «با شاکی همسایه هستم و در ساختمان مجاور او سکونت دارم. در زمان وقوع جرم با هماهنگی دوستم به نام رضا بیست‌ونه ساله با استفاده از کلیدی وارد خانه شاکی شدیم، از آنجا سرقت و بعد از آن اموال را در پارکی در اتوبان آزادگان مخفی کردیم.»
کارآگاهان با راهنمایی متهمان به محل اعلامی مراجعه کرده و همه اموال سرقتی را که در داخل نایلونی در زیر خاک پنهان شده بود، کشف کرده و تحویل شاکی دادند.
سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت، با اعلام این خبر گفت: «متهمان با دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 15 تهران روانه زندان شدند.»


زخمی شدن سه دانش‌آموز جویباری هنگام رفتن به مدرسه
[ایرنا] سه دانش‌آموز هنگام رفتن به مدرسه، در تصادفی زخمی و به بیمارستان ‏منتقل شدند. ‏
ذکریا اشکپور، سخنگوی اورژانس مازندران درباره جزئیات این حادثه گفت: «سانحه ‏رانندگی خودروی پژو در منطقه پهناب به سمت مشک‌آباد در مسیر جاده لاریم ‏شهرستان جویبار به اورژانس مازندران گزارش شد. بلافاصله آمبولانس‌های ‏اورژانس لاریم و جویبار و هلال‌احمر کوهیخیل به محل حادثه اعزام شدند‎. در این ‏حادثه یک زن سی‌وهشت‌ساله و چهار دختر پانزده، شانزده، هفده و هجده ساله زخمی شدند که پس ‏از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان مرحوم عزیزی جویبار منتقل شدند‎.»‏علیرضا طالبی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران دراین‌باره ‏گفت: «این دانش‌آموزان در مدرسه شهید بخشی گلیرد جویبار درس می‌خواندند و با ‏یک خودرو که سرویس غیررسمی بود جابه‌جا می‌شدند‎. درواقع مادر
دونفر از ‏دانش آموزان در حال رساندن آنان و همکلاسی‌شان به مدرسه بود که دچار این سانحه ‏ شد‎ند.»‏او حال دانش‌آموزان را رضایت‌بخش توصیف کرد‎.


تعداد بازدید :  339