شماره ۱۸۹۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ دي
صفحه را ببند
رویداد

۲۰۰ کلاس درس مدارس سیستان‌وبلوچستان غیرقابل استفاده‌اند
[شهروند] رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در استان سیستان‌وبلوچستان می‌گوید: «۵۶ مدرسه با ۲۰۰ کلاس درس غیرقابل استفاده‌اند که برآورد شده است برای بازسازی آن به اعتباری حدود ۴۰‌میلیارد تومان نیاز است.» مهرالله رخشانی‌مهر می‌گوید: «۲۸۶ مدرسه با برآورد حدود ۱۰‌میلیارد تومان نیازمند تعمیرات اساسی است که می‌طلبد با مساعدت خیرین نیکوکار مدرسه‌ساز خیلی جدی و ویژه برای بازسازی آنها تلاش کنیم.» به گفته او، با هدف برطرف‌کردن کمبود تجهیزات و مشکلات مدارس آسیب‌دیده در سیل اخیر، در اسرع‌وقت تجهیزات مورد نیاز این مدارس به ارزش ۳میلیارد تومان در قالب ۲۰کامیون تهیه شده و در بین شهرستان‌ها و مناطق آسیب‌دیده توزیع شده است: «این تجهیزات شامل میز و نیمکت دانش‌آموزی، سیستم رایانه و اسپیلت است که درحال حاضر از اولویت‌های مهم و مورد نیاز مدارس آسیب‌دیده است.»     


طرح جدید پلیس برای روزهای آلوده
کسر دو روز از سهمیه ۲۰روزه به ازای هر تردد

[شهروند]در طرح جدید پلیس و استانداری تهران، با هر روز تردد در روزهای آلوده در تهران، دو روز از سهمیه ۲۰روزه کسر می‌شود. محمدرضا مهماندار، رئیس‌پلیس راهور تهران با اعلام طرح جدید پلیس برای کاهش تردد خودروها در زمان تشدید آلودگی هوا گفت: «در شرایط اضطرار فقط کسانی که از سهمیه ۲۰روز تردد رایگان خود استفاده نکرده‌اند، می‌توانند تردد کنند و به ازای هر روز تردد در شرایط اضطرار دو تا سه‌روز از سهمیه آنها کم خواهد شد.» او هدف از اجرای این طرح را کاهش تمایل مردم به استفاده از خودروی شخصی دانست: «یک مقدار شرایط را سختگیرانه‌تر کرده‌ایم تا تمایل مردم به استفاده از خودروی شخصی در روزهای اضطرار کاهش یابد.» پیش از این، در شرایطی که افزایش آلودگی هوا منجر به تعطیلی مدارس هم شده بود، استانداری تهران پلیس راهور را مکلف به اجرای طرح زوج یا فرد در شرایط اضطرار آلودگی هوا کرده بود ولی سردار مهماندار در زمان اجرا اعلام کرد در زمان کاهش آلودگی هوا همان طرح ۲۰روز تردد رایگان، از در منازل و بدون امکان خرید درصورت اتمام ۲۰روز اجرا می‌شود. درنهایت شورای‌عالی ترافیک برای ایجاد شرایط سختگیرانه‌تر در زمان آلودگی هوا طرح دو روز به ازای یک روز در روزهای آلوده را تصویب کرد.    


افزایش ۴ برابری دریافت وام ازدواج توسط دختران زیر ۱۵سال
[شهروند] محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان می‌گوید: «افزایش وام ازدواج موجب خریدوفروش این وام شده و دریافت وام دختران زیر ۱۵‌سال را چهاربرابر افزایش داده است.» او در این‌باره گفت: «حرف ما این نیست که به زیر ۱۵‌سال وام ازدواج تعلق نگیرد، بلکه می‌توان وام آنها را تا سن ۱۸سالگی محفوظ نگه داشت تا بتوانند خودشان از وام استفاده کنند، زیرا به صورت قانونی تا ۱۸سالگی نمی‌توانند افتتاح حساب داشته باشند و از وام استفاده کنند. متأسفانه با وجود افزایش وام و به‌روزکردن پرداخت تسهیلات ازدواج در دو‌سال اخیر، امر ازدواج در کشور افزایش نداشته است.»     


خوزستان در انتظار بارش‌های سیلابی
[شهروند] مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی بارندگی سیلابی و بارش تا ۱۰۰میلی‌متر در مناطق کوهستانی شمال و شمال‌شرق استان خبر داد. محمد سبزه‌زاری با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی در خوزستان گفت: «تا اواخر روز یکشنبه شاهد رگبار و رعد‌وبرق به‌ویژه در مناطق شمال‌شرق، شرق، شمال و جنوب‌شرق خوزستان خواهیم بود. وزش بادهای متوسط تا شدید در اغلب نقاط خوزستان به‌ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی استان و مواج‌شدن شمال خلیج‌فارس در این ایام پیش‌بینی می‌شود. بارش در ارتفاعات نیز به شکل برف خواهد بود. همچنین امروز انتظار وقوع پدیده مه یا مه رقیق در نیمه‌غربی و مرکزی خوزستان وجود دارد و بارش تا ۱۰۰میلی‌متر در مناطق کوهستانی، شمال و شمال‌شرق خوزستان وجود دارد.  »   


تعداد بازدید :  294