شماره ۱۸۹۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ دي
صفحه را ببند
منهای سینما

 مقامات ایتالیا روز جمعه صحت اصالت تابلوی نقاشی از «گوستاو کلیمت»، هنرمند مشهور اتریشی را که ‌ سال ۱۹۹۷ ربوده شده بود و اخیرا کشف شده است، تأیید کردند. کارگران ماه دسامبر این تابلو نقاشی را درحالی‌که در کیسه‌ای پلاستکی قرار داده و در یکی از دیوارهای گالری «ریچی اودی» واقع در شهر «پیاچنزا»‌ پنهان‌ شده بود، کشف کردند.

 ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر با اعلام همدردی با مردم آسیب‌دیده سیل اخیر استان سیستان‌وبلوچستان در نظر دارد بودجه برگزاری این جشنواره در سیستان‌وبلوچستان را تأمین‌کند. سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری شاهین فرهت از بیست‌وچهارم تا سی‌ام بهمن ماه ‌سال‌جاری برگزار می‌شود.

 «‌جیمی بوتین»، بانکدار و میلیاردر اسپانیایی به جرم قاچاق یکی از تابلوهای نقاشی «‌پابلو پیکاسو» به ۱۸ ماه حبس و پرداخت ۵۸‌میلیون دلار غرامت محکوم شد. کارشناسان ارزش این تابلو نقاشی را حدود ۲۹‌میلیون دلار تخمین‌ زده‌اند.

 آنسامبل «نیواک» روزهای سوم و چهارم بهمن ماه جدیدترین کنسرت خود را با رپرتواری متفاوت در تالار رودکی روی صحنه می‌برد. در این آنسامبل «پیانو تریوی می‌بمل ماژور اپوس ۱، شماره ۱» اثر بتهوون و آثاری دیگر چون «در میان جزر و مد» از اتموسفریک، اثری از آهنگساز ژاپنی تورو تاکِمیتسو  و «پیانو تریوی فا دیز مینور» از آرنو باباجانیان برگرفته از موسیقی فولکلور ارمنی اجرا می‌شود.

 امیلی کلارک، بازیگر شخصیت «دنریس تارگرین» ملقب به مادر اژدها در مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» با حضور در نمایش «مرغ دریایی» اثر چخوف به صحنه تئاتر بازمی‌گردد. او نخستین تجربه حضور خود بر صحنه تئاتر برادوی را هم ‌سال ۲۰۱۳ با حضور در نمایش «صبحانه در تیفانی» تجربه کرد.


تعداد بازدید :  334