شماره ۱۸۸۹ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
میز خبر

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: هشدار درباره افزایش مهاجرت اجتماعی جوانان
[شهروند] معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به افزایش مهاجرت اجتماعی جوانان هشدار داد. محمدمهدی تندگویان در نشست «بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی ایران در دهه چهارم» با بیان اینکه تمام مسائل تئوری جامعه را که امروز مطرح می‌شود، به شکل ملموس و عینی در بین جوانان می‌بینیم، گفت که این موضوع بسیار نگران‌کننده است. او با انتقاد از اینکه مهاجرت نخبگان در کشور از مدت‌ها پیش آغاز شده است، ادامه داد:   «مهاجرت جوانان بر دو نوع مهاجرت علمی و مهاجرت اجتماعی است که امروز مورد دوم هم به شکل ملموسی افزایش یافته است.» او گفت: «با این روند در آینده تنها قشری در کشور باقی می‌ماند که به جز شبکه‌های اجتماعی پایگاه دیگری ندارند و به این ترتیب نه تعهد را می‌آموزند و نه به نظام خانواده پایبندند.» معاون امور جوانان با ابراز امیدواری برای تغییر شرایط کنونی ادامه داد: «شواهد نشان‌دهنده این است که جوانان نیز به دنبال راه خروجی از این ماجرا هستند. برای مثال بسیاری از تشکل‌های جوانان در تلاش هستند با ورود به مدارس در جهت استعدادیابی در این زمینه کمکی کنند؛ هر چند فضای حضور در آموزش و پرورش بسیار بسته است. امیدواریم با وجود تمام اتفاقات و با کمک نسل جوان بتوانیم تحولی را با ساختار جدید در جهت ترویج فرهنگ شکل دهیم.»


رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی:  به ۲۱۰ مدرسه استاندارد اوتیسم نیاز داریم
[شهروند] رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی می‌گوید ایران به ۲۱۰ مدرسه استاندارد اوتیسم نیاز دارد. جواد حسینی دراین‌باره گفت: «به همین علت با خیرین وارد گفت‌وگو شدیم و طبق توافقاتی که داشتیم کلنگ ساخت ۲۲۴ مدرسه در ۱۴استان بر زمین زده خواهد شد.» او ادامه داد: «طبق طرح آمایش سرزمینی ۴۶ مدرسه اوتیسم در مناطق مختلف داریم، هرچند هنوز ۱۴ استان ما مدرسه اوتیسم ندارند و دانش‌آموزان در قالب ۲۰۰ کلاس ضمیمه ادامه تحصیل می‌دهند. ما به  ۲۱۰ مدرسه استاندارد اوتیسم نیاز داریم، به همین علت با خیرین وارد گفت‌وگو شدیم و طبق توافقاتی که داشتیم، کلنگ ساخت ۲۲۴ مدرسه در این  ۱۴ استان بر زمین زده خواهد شد.»  رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش آمار دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم گفت: «شمار مبتلایان به اوتیسم‌ درحال افزایش نیست. اوتیسم دارای درجات مختلف است و یکی از علل افزایش آمار دانش‌آموزان اوتیسم بهبود روند و ابزارهای شناسایی است. درواقع طیف اوتیسم افزایش نیافته، بلکه ابزارها مدرن‌تر شده و شناسایی بهبود پیدا کرده است.» حسینی ادامه داد: «در حال حاضر  تدوین و ابلاغ سند جامع اوتیسم را هم در قالب رشد کمی و هم کیفی در دستور کار داریم تا همه دانش‌آموزان مبتلا
به اوتیسم بتوانند تحت پوشش آموزش‌های استاندارد قرار بگیرند و بتوانیم متناسب‌سازی آمــــوزش، محتوا و اجـــــرا را انجام دهیـــم.»

دیروز و در سومین روز متوالی وضعیت هوای تهران نارنجی شد
[شهروند] براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهــــران کیفیت هوای تهـــران دیــــروز (بیست‌وپنجم دی ماه) مانند دو روز گذشته در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود؛ با شاخص کیفیت هوای ۱۰۹. براساس پیش‌بینی‌های انجام‌‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در نخستین ساعات دیروز، کیفیت هوای تهران در وضع ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت که عمدتا ناشی از نوزیدن باد و پایداری جوی بود.  این شرکت پیش‌بینی کرد که صبح روز پنجشنبه (بیست‌وششم دی ماه) احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد وجود خواهد داشت که به دلیل شرایط نسبتا مساعد جوی در ساعات گذشته نسبت به روز قبل از شدت کمتری برخوردار خواهد بود: «طی روز با افزایش ناپایداری و گاهی رشد ابر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. با این حال پیش‌بینی می‌شود در ساعات اوج ترافیک شامگاهی در پاره‌ای از مناطق پرتردد افزایش غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا را شاهد باشیم.»

 


تعداد بازدید :  361