شماره ۱۸۸۸ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۵ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

   محمدعلی محمددوست، کارگردان مستند تحسین‌شده «پدر طالقانی» ضمن اشاره به مصائب مستندسازی درباره انقلاب به‌دلیل نبود حمایت کافی، از تغییر شغل خود از مستندسازی به کار در بازار کاغذ خبر داد!

   مسئولان جشنواره فیلم کن اعلام کردند اسپایک لی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی ریاست هیأت داوران بخش مسابقه اصلی هفتادوسومین دوره این جشنواره را برعهده خواهد داشت.

   فیلم سینمایى «حمال طلا» به کارگردانى و تهیه‌کنندگى تورج اصلانى در بخش رقابتی جشنواره بین‌‌المللی فیلم «چاتراپاتی شیواجی» در کشور هندوستان روی پرده رفت و جایزه بهترین فیلمنامه را به‌دست آورد.  تورج اصلانی با نهایت تأسف و تألم، این جایزه را به کاپیتان «ولادیمیر گاپوننکو»، خلبان اوکراینی پرواز شماره PS752 و 176 جان‌باخته این هواپیما اعم از نخبگان برجسته دانشگاه‌های ایران و دیگر ملیت‌های جهان تقدیم کرد.

   هادی مظفری، رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با استعفای ابراهیم حقیقی، ‏دبیر جشنواره موافقت نکرد و گفت: «با درک شرایط و دغدغه ایشان به سبب همراهی با جان ‏باختن ِهموطنان عزیز در سانحه هوایی باید بگویم که این روزها همه ما عزادار و ‏سوگواریم. وقتی مصیبتی حادث می‌شود، حضور بزرگان یک قوم، التیامی است بر مصیبت ‏وارده و امروز به حضور استاد حقیقی و بزرگان هنر این کشور اعم از دبیران و داوران ‏عزیز، بیش از همیشه نیازمندیم تا مرهمی باشند بر داغ سترگ و اندوه همگی‌مان. از همین ‏رو استعفای دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر پذیرفته نمی‌شود.‏

   ملیحه (ملکه) محمدی، مترجم کتاب‌های داستانی چون «تریلوژی خفاش‌ها»، «برگشت نیست»، «آن روی حقیقت»، «دزد لعنتی» و «راسموس و مرد آواره»، ۱۹ روز پیش در سکوت خبری درگذشته است.

   آلبوم موسیقی «نام من عشق است» به آهنگسازی میدیا فرج‌نژاد، صدای محمد معتمدی و تنظیم برای کوارتت از بهزاد عبدی، اواخر امسال منتشر می‌شود. این آلبوم فضایی تلفیقی از موسیقی ایرانی و غربی دارد. شعرهای این اثر از میان آثار برخی از شاعران ادبیات کهن ایران و شاعران معاصر انتخاب شده است. مولانا، حسین منزوی، شفیعی‌کدکنی، علیرضا کلیایی، غلامرضا طریقی و علیرضا بدیع شاعرانی هستند که آثارشان در این آلبوم اجرا شده‌اند.

   سرانجام شرکت سونی پیکچرز نخستین تیزر تریلر رسمی فیلم «موربیوس» با بازی جرد لتو را منتشر کرد که خبر از ارتباط داشتن با یک مجموعه دیگر می‌دهد.

   رضا بیگناه، هنرمند مقیم کانادا بار دیگر تازه‌ترین نقاشی‌هایش را برای نخستین نمایش به ایران و گالری مژده آورده است. اما او این بار در پی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی با تلخ‌کامی و اندوه بسیار این آثار را به تماشا گذاشته است. بیگناه که تجربه کارگردانی ۱۵ نمایش و تصویرسازی چهار کتاب کودک را نیز دارد، این مجموعه با عنوان «شاخه‌های بی‌قرار» را ترجمه نگاه یک نقاش به دنیای پیرامون و حیات می‌داند که به زندگی ما شکل و معنا می‌بخشد، اما او در آغاز معرفی مجموعه تازه‌اش می‌گوید: «از غم و اندوهی که این روزها وطنم را فرا گرفته است، بسیار متأسف و اندوهگینم. آرزوی رویش جوانه‌های شادی‌بخش دارم بر دل‌های همه هموطنانم.»


تعداد بازدید :  375