شماره ۱۸۸۶ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
رویداد

نامه به وزیر میراث فرهنگی به دنبال لغو پروازهای خارجی به ایران
جلوی خسارت آژانس‌های مسافرتی را بگیرید

[شهروند]  با لغو پروازهای خطوط هوایی خارجی به ایران، دفاتر خدمات مسافرتی نسبت به ضربه به گردشگری احساس خطر کرده‌اند. به دنبال این روند و احتمال بروز ضرر و زیان مالی دفاتر و آژانس‌های هواپیمایی که در زمینه ورود گردشگر به ایران فعالیت دارند، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی در نامه‌ای خطاب به وزیر میراث‌فرهنگی برای جلوگیری از خسارت به آژانس‌ها درخواست همکاری کرد. در روزهای گذشته اعلام شده که تورهای ورودی از آمریکا و کانادا ۱۰۰درصد، تورهای استرالیا و حوزه اقیانوسیه ۸۰ درصد، تورهای ورودی از اروپا ۶۰ درصد و تورهای ورودی آسیا ۶۰ درصد سفرهای خود را لغو کرده‌ و به‌طورکلی بیش از ۷۰‌درصد تورهای ورودی به ایران درخواست کنسلی داده‌اند. به گزارش مهر، حرمت‌الله رفیعی در این ‌نامه نوشته است: «در موقعیت فعلی کشور با توجه به شرایط خاص منطقه و لغو گسترده تورهای ورودی، احتمال بروز ضرر و زیان مالی دفاتر و آژانس‌های هواپیمایی که در زمینه ورود گردشگر به ایران فعالیت دارند، وجود دارد، بنابراین دستور فرمایید به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی دفاتر و آژانس‌های فعال در حوزه تورهای ورودی هماهنگی‌های لازم با نهادهای ذی‌ربط و خصوصا جامعه هتلداران کشور برای همکاری در لحظات فورس ماژور مبذول شود.»
رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران درباره نگارش این‌ نامه گفت: «تحت هر شرایطی ممکن است لحظات اضطراری به وجود آید، مانند زمان حاضر که پروازهای خارجی مسیر خود را به سمت ایران تغییر داده‌اند. در این‌ مواقع آژانس‌های مسافرتی برای مسافران ورودی خود اتاق هتل رزرو کرده‌اند، ولی مسافران به دلیل لغو پروازها نتوانسته‌اند در آن هتل حضور داشته باشند، ولی آژانس‌ها پول رزرو اتاق را به هتل‌ها پرداخت کرده‌اند، پس باید این هزینه به آژانس‌ها برگردد.»
او ادامه داد: «ما از وزیر میراث فرهنگی خواستیم نسبت به این موضوع همکاری کند. الان در بسیاری از هتل‌ها ازجمله هتل‌های ۴ و ۵ ستاره شهر اصفهان با لغو حضور مسافر مواجه شده‌ایم که این اتفاق هم در اختیار مسافر نبوده است، بلکه پروازها لغو شده‌اند. نهادهای دیگر هم باید به کمک آژانس‌داران برای جلوگیری از خسارات احتمالی بیایند، مانند مجتمع‌های بین‌راهی یا بیمارستان‌هایی که گردشگر سلامت جذب کردند.»


رئیس سازمان انتقال خون کشور: انتقال نمونه خون‌های نادر به کشور ممکن نیست
[شهروند]  رئیس سازمان انتقال خون کشور می‌گوید سوءرفتارهای سیاسی سبب شده نتوانیم نمونه‌های خونی را به کشور بیاوریم یا آنکه نمونه‌های بیولوژیک را در کشورمان ثبت کنیم.
پیمان عشقی ادامه داد: «باید متوجه باشیم که انتقال خون‌‌های نادر برای بیماران دارای گروه‌‌های خونی نادر نیاز‌ به همکاری‌های بین‌المللی دارد. جمعیت برخی از افراد دارای گروه‌های خونی نادر از چند 10 نفر بیشتر نیست.» رئیس سازمان انتقال خون کشور گفت: «یکی از بیماران ما که نیازمند خون نادر بود، توانست گروه ‌خونی خود را از یک شهروند اسپانیایی دریافت کند. برای این دادوستد فرد خون‌دهنده که اسپانیایی بود، مجبور شد چند کشور را سفر کند تا به بیمار ما برسد. بیمار ما اگر به این خون دسترسی پیدا نمی‌کرد، تاکنون فوت کرده بود.» عشقی با بیان اینکه نباید سوءرفتارهای سیاسی سبب به خطر افتادن جان انسان‌‌ها شود، گفت: «البته جامعه علمی مراودات لازم را با یکدیگر دارند، زیرا ایران یکی از ۲۱ کشور عضو در سازمان جهانی خون‌های نادر است، اما برخی مواقع، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی برای ارسال و دریافت بین ایران و کشورهای دیگر پیش می‌آید. مشکلاتی که حاصل سوءتدبیرها و سوءرفتارهای سیاسی است.» او ادامه داد: «این سوءرفتارهای سیاسی سبب شده ما نتوانیم نمونه‌های خونی را به کشور بیاوریم یا آنکه نمونه‌های بیولوژیک را در کشورمان ثبت کنیم. همچنین ما نمی‌توانیم نمونه‌ خونیِ نادر و لازم را به کشور آمریکا بفرستیم. این نمونه‌های بیولوژیک و دادوستد گروه‌‌های خونی نادر، در زمان بیماری باید با سرعت منتقل شود. این محدودیت‌ها سبب می‌شود ما نتوانیم به موقع خون‌ را به بیماران با گروه خونی نادر بفرستیم.»


تعداد بازدید :  260