شماره ۱۸۸۶ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
گزیده اخبار

گوجه فرنگی صدرنشین افزایش قیمت
[ایسنا] جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در آبان ‏ماه امسال گوجه‌فرنگی، جوجه یک‌روزه گوشتی و پیاز بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه پیش از خود ‏داشتند‎. قیمت هرکیلو گوجه‌فرنگی در آبان ماه امسال با افزایش ۹۰.۲‌درصدی نسبت به ماه قبل به بیش از ‏‏۴۶۰۰ تومان رسید، درحالی‌که این محصول در مهر ماه امسال حدود ۲۴۴۰ تومان قیمت داشت‎. آخرین ‏بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا هفته گذشته نیز قیمت انواع گوجه‌فرنگی درجه یک، دو و سه در بازار ۵۵۰۰ ‏تومان تا ۹۰۰۰ تومان قیمت داشته است. همچنین براساس این آمار قیمت جوجه یک‌روزه گوشتی و پیاز نیز در ‏آبان ماه نسبت به ماه قبل از آن به ترتیب ۲۴ و ۲۱.۴‌درصد افزایش داشته که بیشترین افزایش قیمت بعد از ‏گوجه‌ فرنگی را به خود اختصاص دادند. در این میان از بین ۴۲ کالای اساسی و مهم که تغییرات قیمت‌ ‏آنها منتشر شده، قیمت ۱۶کالا در آبان‌ ماه نسبت به مهر امسال کاهش یافته است که از میان آنها گوشت ‏گوساله، گوشت گوسفندی و لوبیاچیتی درجه یک با کاهش ۴.۸، ۴.۱ و ۲.۴‌درصدی بیشترین کاهش قیمت را ‏داشته‌اند‎.

از مکمل‌های بنزین استفاده نکنید
[ایسنا] سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت:  «هیچ‌کدام از خودروهای موجود به مکمل‌های ‏بنزینی نیاز ندارند و لازم نیست افراد از این مواد افزودنی و مکمل‌های بنزین استفاده کنند‎.» فاطمه کاهی ‏با بیان اینکه تأکید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی این است که سوخت توزیعی نیازی به مکمل ندارد، ‏تصریح کرد:  «این موضوع مربوط به تمام خودروها حتی خودروهای خارجی می‌شود و عرضه مواد افزودنی و ‏مکمل‌های بنزین در جایگاه‌های سوخت مورد تأیید این شرکت نیست‎. حتی استفاده از مکمل‌هایی که ‏استاندارد کافی دارند، توصیه نمی‌شود؛ چراکه بنزین عرضه شده در تمام جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ‏مطابق با استانداردهای شرکت ملی پالایش و پخش، تولید و توزیع می‌شود‎. با کم شدن بنزین سوپر در ‏جایگاه‌ها بازار مکمل‌های بنزین داغ شده تا جایی که حتی برخی از جایگاه‌دارها مالکان خودرو را مجبور به ‏استفاده از مکمل‌های بنزینی می‌کنند.»‏

فروش میوه‌های ممنوعه در فضای مجازی
[مهر] رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت جز میوه‌های موز، آناناس، انبه و نارگیل، ورود ‏سایر میوه‌ها به کشور ممنوع است و در صورت ورود قاچاق تلقی می‌شود. اسدالله کارگر با بیان اینکه عرضه و ‏فروش میوه در فضای مجازی به‌طورکلی ممنوع است مگر اینکه عرضه‌کننده از اتحادیه مربوطه یا اتاق ‏اصناف مجوز دریافت کرده باشد، افزود: «میوه قاچاق نمی‌تواند مجوز دریافت کند، بنابراین اقدامی ‏غیرقانونی و تخلف است. ما بارها این موضوع را مطرح کردیم که اگر قرار است کسی در فضای مجازی میوه ‏عرضه کند باید مجوز داشته باشد. اتاق اصناف نیز در این مورد چند بار تذکر داده و آن را مطرح کرده، اما ‏متأسفانه چون نظارت نیست بعضاً شاهد این کار هستیم.»


تعداد بازدید :  304