شماره ۱۸۸۶ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۳ دي
صفحه را ببند
منهای سینما

   جان لوکاره، نویسنده رمان‌های جاسوسی که سال‌ها از پذیرفتن جایزه‌هایی که برای او در نظر گرفته شد، خودداری کرد، اعلام کرد جایزه نقدی «اولاف پالمه» را می‌پذیرد و آن را به «پزشکان بدون مرز» اهدا می‌کند. به گزارش گاردین، جان لوکاره، نویسنده 88 ساله بریتانیایی به‌عنوان جدیدترین برنده جایزه نقدی 100هزار دلاری «‌اولاف پالمه» (به نام نخست‌وزیر سابق سوئد) که همه‌ساله برای دستاورد قابل توجه در زمینه‌ فعالیت‌های بشردوستانه، ضد نژادپرستی، صلح، توافق بین‌المللی و ... اهدا می‌شود، اعلام کرد این جایزه نقدی را به سازمان مردم‌نهاد «پزشکان بدون مرز»‌ اهدا می‌کند. این نویسنده که برای خلق جاودان‌ترین رمان‌های قرن اخیر شناخته می‌شود، همواره از سوءاستفاده از قدرت در رمان‌هایش سخن گفته است.

   لکسی الجای، خواننده جوان موسیقی که دو آلبوم منتشر کرده بود از دنیا رفت. نیویورک‌پست این خواننده تازه درگذشته را استعداد جوان و ستاره آینده موسیقی هیپ‌هاپ نامیده است. الکسیس الیجای لینچ معروف به لکسی الجای در زمان مرگ 21‌سال داشت. علت مرگ او هنوز اعلام نشده است.

   علی زند وکیلی، خواننده موسیقی ایرانی در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود قطعه «برباد رفته» را در دسترس مخاطبان قرار داد. حسین غیاثی ترانه‌سرا، علیرضا افکاری آهنگ‌ساز، اشکان آریا و وحید طاهرخانی تنظیم‌کنندگان این قطعه هستند.

   شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت یک عنوان سریال موافقت کرد. در جلسه اخیر این شورا برای سریال «ماجراهای لالا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی داود شرافتیان پروانه ساخت صادر شد. همچنین در این جلسه با ساخت دو عنوان فیلم داستانی بلند «پوران» به تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده و کارگردانی شهره سلطانی و «جایی برای ماندن» به تهیه‌کنندگی محمد عنبری، کارگردانی و نویسندگی محمود روزبهانی موافقت شد.


تعداد بازدید :  300