شماره ۱۸۸۵ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
میز خبر

امدادرسانی 38 پد بالگرد در شرایط بحرانی
روز گذشته شهردار تهران از افزایش پدهای اورژانس هوایی خبر داد و از استقرار موتورلانس‌ها و آمبولانس‌ها در کنار ایستگاه‌های آتش‌نشانی گفت. پیروز حناچی در توضیح این خبر به فارس گفت :«با توافقی که با اورژانس داشتیم ، 38 پد بالگرد در شهر تهران در شرایط بحرانی به شهروندان کمک‌رسانی خواهند کرد.» او استفاده از بالگردها برای انتقال بیماران و مصدومان را بهترین وسیله دانسته و افزود :«با توجه به مسائل و مشکلاتی که تهران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، بالگرد وسیله بهتری است. بالگردهای سازمان اورژانس در اطراف تهران وجود داشتند و ماموریت‌هایی انجام می‌دادند اما امکان مانور در سطح شهر تهران را نداشتند که با ایجاد این پدها چنین امکانی فراهم می‌شود. از سوی دیگر در کنار ایستگاه‌های آتش‌نشانی هم از این پس امکان حضور آمبولانس‌های اورژانس و موتورلانس‌ها فراهم می‌شود.»


اعمال رتبه‌بندی فرهنگیان با حقوق دی ماه
[شهروند]معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد اصلاح احکام و نگارش حقوق انجام شده و مسئولان این وزارتخانه سعی می‌کنند رتبه‌بندی در حقوق دی ماه معلمان اعمال شود. علی الهیار ترکمن با اشاره به اینکه رتبه‌بندی یکی از اصلی‌ترین فرآیندها در نظام مدیریت منابع انسانی است، گفت: «نظام‌های شغلی یا شغل‌محورند یا شاغل‌محور. وزارت آموزش‌وپرورش شغل‌محور است و طبق آن کسانی به این حیطه ورود می‌کنند که مجهز به صلاحیت‌های تعیین‌شده باشند و خود را ارتقا دهند تا بتوانند کیفیت را رقم بزنند.» او ادامه داد: «دو دسته صلاحیت بدو ورود به حرفه و حین خدمت و ارتقای مستمر فرآیندها داریم که یا برنامه‌ریزی‌شده یا خودانگیخته یا از طریق ترکیبی از این دو اتفاق می‌افتد.» معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه آموزش‌وپرورش، دستگاهی گسترده است و برنامه‌ریزی به تنهایی در جایگاه خود کافی نیست، گفت: «نباید به این قائل باشیم که رتبه‌بندی‌می‌کنیم تا حقوق افزایش یابد و پول توزیع می‌کنیم. مگر مجازهستیم به توزیع پول؟ هر چیزی سازوکارهای قانونی خود را دارد.»
به گزارش ایسنا، الهیار ترکمن درباره تقسیم‌بندی‌های رتبه‌بندی در دوره‌های قبلی به استاد معلم، مربی معلم و... گفت: «اینها واژه‌اند و به نگاه‌های قبلی به رتبه‌بندی برمی‌گردد که تمایل داشتند خود را شبیه سیستم آموزش عالی و دانشگاه کنند. متاسفانه آموزش عالی‌زدگی در آموزش‌وپرورش هم دیده می‌شود. ما براساس صلاحیت‌های موجود و پایه‌های اصلی دنبال این هستیم که بگوییم هر فرد براساس شروع خدمت در یک جایگاه قرار می‌گیرد. از رتبه یک تا پنج درنظر گرفته شده و مشخص است و هرکدام از معلمان با کسب صلاحیت‌ها در این رتبه‌ها حرکت می‌کنند.»


پلمپ چهار شهربازی غیراستاندارد
[شهروند]  مدیرکل استاندارد تهران از پلمپ چهار شهربازی غیراستاندارد در مناطق جنوبی تهران خبر داد. محمودرضا طاهری در توضیح بیشتر این خبر به ایرنا گفت:«شهربازی فجر در محدوده ۱۵متری افسریه، شهربازی گلگشت در بلوار ابوذر منطقه ۱۵، شهربازی بازینو در خیابان نبرد شمالی و شهربازی بوستان شهدای گمنام در خیابان خاوران، به‌ دلیل نداشتن مجوز استاندارد، پلمپ شدند.» او در اوامه افزود:«بیش از 20 واحد تولیدی سازنده تجهیزات بازی و شهربازی در استان پروانه کاربرد علامت استاندارد دارند. از آنجا که استاندارد تجهیزات بازی اجباری است، بهره‌برداران بدون مجوز استاندارد، حق بهره‌برداری از این وسایل را ندارند و شهروندان نیز باید مجوز تجهیزات بازی را حین استفاده، از اپراتور دستگاه مطالبه کنند.» به گفته او حدود سه هزار و ۱۰۰ تجهیز بازی در استان تهران دارای مجوز از این اداره‌کل هستند.


تعداد بازدید :  241