شماره ۱۸۸۵ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
ذره‌بین

استفاده از موادمخدر توهم‌زا عامل سرقت تلفن‌همراه
شهروند| دو مرد و یک زن سارق به کارگر ساختمانی هم رحم نکردند. متهمان با سرقت گوشی تلفن‌همراه این کارگر پا به فرار گذاشته بودند که دستگیر شدند. هفدهم شهریورماه ‌سال‌جاری مردی با مراجعه به کلانتری ۱۲۷ نارمک اعلام داشت گوشی موبایلش توسط یک خانم و دو مرد سرقت شده است. پس از ثبت شکایت اولیه پرونده تشکیل‌شده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی برای رسیدگی تخصصی ارجاع شد و تیمی از مأموران مبارزه با سرقت‌های خاص این پایگاه مسئولیت پرونده را برعهده گرفتند.
این مرد  در پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: «شغلم کارگر ساختمانی و نظافت خانه است. بعدازظهر پانزدهم شهریورماه درحالی ‌که در چهارراه دردشت برای کار در خانه ایستاده بودم، دو آقا و یک زن با یک پژوی نقره‌ای‌رنگ به من مراجعه و ادعا کردند که برای نظافت ساختمانی نیاز به کارگر دارند که سوار خودروی آنان شده و به آدرس میدان ۵۲ نارمک رفتیم. درِ یکی از ساختمان‌ها را زده و زمانی که من از خودرو پیاده‌ می‌شدم، به سمت من حمله‌ور شده و گوشی تلفنم که به ارزش حدود ۵۰‌میلیون ریال بود را سرقت و به سرعت سوار بر خودروی‌شان شدند و از محل گریختند.» با توجه به اظهارات شاکی، اکیپی از کارآگاهان به آدرس‌های اعلامی واقع در چهارراه دردشت و میدان ۵۲ نارمک اعزام و با بررسی و تحقیقات میدانی موفق به شناسایی شماره انتظامی خودرو شدند. با بررسی بیشتر، کارآگاهان دریافتند خودرو متعلق به زنی به نام مریم ۲۳ساله و ساکن اسلامشهر است و تصاویر به دست آمده از مریم به شاکی نشان داده شد و شاکی، مریم را به‌عنوان یکی از سارقان گوشی‌اش معرفی کرد. با توجه به شک کارآگاهان به نقش مریم در سرقت گوشی مالباخته، خانه اولین متهم پرونده در اسلامشهر شناسایی و با اخذ نیابت قضائی، مریم را در خانه‌اش  دستگیر و گوشی سرقتی نیز از آن محل کشف شد. متهم پس از انتقال به پایگاه اظهار داشت: «گوشی را به صورت دست‌دوم به مبلغ ۲۵‌میلیون ریال خریداری و مبلغ آن را به صورت نقدی پرداخت کرده و قادر به معرفی فروشنده نیست.» مریم که به‌عنوان یکی از سارقان مورد شناسایی قرار گرفته بود، در تحقیقات تخصصی به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: «با دونفر به نام‌های مسعود ۲۷ساله و کامران ۳۱ساله سرقت را انجام داده است.» با بررسی سوابق مسعود مشخص شد، او سابقه‌دار بود و پیشتر با همین عنوان مجرمانه دستگیر شده است. در گام بعدی تحقیقات پلیسی مخفیگاه هر دو متهم در اکباتان شناسایی و با دستور قضائی هر دو سارق دستگیر شدند. رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: «ضمن اعتراف متهمان به جرم ارتکابی علت و انگیزه سرقت را استفاده موادمخدر از نوع توهم‌زا اعلام کردند و پرونده به دادسرا ارسال و متهمان با دستور مقام قضائی روانه زندان شدند.»


مرگ کودک 6ساله زیر چرخ کامیون حمل زباله
صبح شنبه  پسر 6ساله‌ای در شهرک مهدیه قم واقع در بلوار الغدیر زیر چرخ‌های عقب کامیون حمل زباله رفت و جان باخت. سرهنگ قیصری، سرپرست پلیس راهور استان قم، علت حادثه را حرکت دنده عقب ماشین حمل زباله ذکر کرد که باعث مرگ این کودک شد.


غرق‌شدن ۱۲ مهاجر در آب‌های یونان
در پی غرق‌شدن قایق حامل مهاجران در آب‌های یونان دست‌کم ۱۲تن جان باختند.
بنابر اعلام مقامات داخلی یونان، در این حادثه که روز شنبه در آب‌های غرب این کشور رخ داد، یک قایق حامل مهاجران غرق شد. در این حادثه دست‌کم ۱۲تن جان خود را از دست داده و تعداد ۲۱نفر دیگر نیز نجات پیدا کردند. بنابر اعلام گارد ساحلی یونان، نیروهای امداد و جست‌وجو با کمک بالگرد و قایق درحال بازرسی محل برای یافتن بازماندگان احتمالی این حادثه هستند. گفته شده حدود ۵۰نفر هنگام وقوع حادثه سوار بر قایق بوده‌اند. به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات یونان با دریافت پیام‌هایی مبنی بر گرفتارشدن این قایق و سرنشینان آن در محل حاضر شدند. درحال حاضر جزئیات بیشتری در رابطه با این حادثه منتشر نشده است.


تعداد بازدید :  284