شماره ۱۸۸۴ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
آیا شجاع‌نوری از «سلمان» حذف می‌شود؟

علیرضا شجاع‌نوری ایفاگر یکی از مهم‌ترین نقش‌های تاریخی و مذهبی در سینمای ایران بوده است؛ نقش عبدالله در فیلم «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی، مرد جوان مسیحی که به اسلام روی می‌آورد و در پی یافتن حقیقت از وسط بزم عروسی به جاده‌ای پا می‌گذارد که به واقعه کربلا می‌رسد.
شجاع نوری امسال پس از کش‌وقوس‌های فراوان برای کلید‌خوردن سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری برای ایفای نقش سلمان، محوری‌ترین کاراکتر این مجموعه، انتخاب شد. نقشی که دوباره قرار است تمثالی دیگر از کاراکتری حقیقت‌جو باشد و طبیعتا تا سال‌ها به عنوان مخلوق تازه‌ای در کنار همه کاراکترهای محوری آثار میرباقری برای سریال‌هایش ماندگار خواهد شد.
روز گذشته اما سایت بانی‌فیلم خبری را منتشر کرد که در آن اعلام شده بود شجاع نوری از «سلمان» کنار گذاشته شده و دلیل آن را تبعات تاختن به تلویزیون دانسته بود.
ماجرا از این قرار است که چندی پیش علیرضا شجاع‌نوری گفت‌وگویی جنجالی با خبرگزاری ایلنا داشت که در آن به بخش عمده‌ای از سیاست‌گذاری‌ها و عملکرد تلویزیون انتقاد کرده بود. گفت‌وگویی که همان زمان با واکنش‌ها و حاشیه‌هایی مواجه شد و حالا بعد از مدتی کوتاه تبدیل به شایعه حذف او از یکی از مهم‌ترین پروژه‌های نمایشی سیما شده است.
هنوز خبری رسمی و جدی از طرف عوامل سریال نسبت به این خبر منتشر نشده است.
سریال «سلمان فارسی» بیش از ۱۰ روز پیش کلید خورده است و  سکانس‌های مربوط به نوجوانی نقش سلمان تصویربرداری می‌شود و قاعدتا در حال حاضر شجاع‌نوری در این سریال حضور ندارد و باید دید او در ماه‌های آینده جلوی دوربین سریال می‌رود یا خیر. با این حال اگر شجاع‌نوری به دلیل انتقاد به صداوسیما از این پروژه مهم تلویزیونی کنار گذاشته شود، صداوسیما باید هزینه‌هایی به مراتب جدی‌تر پس دهد؛ چرا که نتوانسته انتقادات یک هنرمند سینما و تلویزیون را برتابد.
با برکناری احتمالی شجاع‌نوری قطعا در روزهای آینده پروژه «سلمان فارسی» نیز دچار چالش‌های جدی خواهد شد و داوود میرباقری باید خود را برای انتخاب چهره‌ای دیگر آماده کند.


تعداد بازدید :  357