شماره ۱۸۸۴ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
ذره‌بین

اتوبوس تهران- گنبد به علت نقص فنی و سرعت بالا واژگون شد
جزئیات سقوط مرگبار در دره

[شهروند] بامداد پنجشنبه اتوبوس تهران- گنبد در جاده فیرزکوه ترمز برید و به گاردریل برخورد و به دره سقوط کرد.
ساعت ۲:33دقیقه بامداد پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه بود که این حادثه رخ داد. 20نفر از مسافران این اتوبوس جان‌شان را از دست دادند و ۲۴نفر مصدوم شدند. در این حادثه ۹ مرد، ۹ زن به همراه یک جنین جان باختند و ۱۶ مرد و ۸ زن مجروح شدند که طبق برآوردهای اولیه بیشتر آنها از اهالی گلستان و شهروندان کلاله، مینودشت و گنبد هستند.
مصدومان این سانحه در بیمارستان‌های رازی و شهدای زیرآب در قائمشهر و امام خمینی(ره) ساری بستری شدند. براساس اطلاعات و بررسی‌های اولیه به دست آمده، سرعت این اتوبوس بسیار زیاد و حدود ۱۴۰کیلومتر در ساعت بود و به دلیل بروز نقض فنی در سیستم ترمز این حادثه برایش به جود آمد.
یکی از مصدومان حادثه سقوط اتوبوس در سوادکوه با اشاره به اینکه از تهران به گنبد در حرکت بودیم که اتوبوس قبل از حادثه خراب شد و کنار زد تا تعمیر شود، گفت: «در سرپایینی ماشین آژیر زد و 20دقیقه در اضطراب بودیم تا به دره سقوط کرد و سرم آسیب دید. اما امدادگران هلال‌احمر به سرعت به محل حادثه آمدند.  کمک‌های امدادی خوبی دریافت کردم. مجروحان به سرعت به مراکزدرمانی منتقل شدند.» مصدوم دیگری با اشاره به اینکه ساعت 11شب از تهران حرکت کردیم، گفت: «خواب بودم که با سروصدا بیدار شدم و داخل ماشین پر از دود شد. راننده که فوت کرد، در سراشیبی نتوانست کنترل کند و در دره افتاد. پزشک می‌گوید مشکلی ندارم اما در کمرم احساس درد می‌کنم.رئیس کل دادگستری استان مازندران به دادستان شهرستان سوادکوه جهت بررسی دقیق علل واژگونی اتوبوس تهران- گنبد دستور ویژه صادر کرد. تحقیقات به عمل آمده مشخص شده علل حادثه نقض فنی در سیستم ترمز بوده که تحقیقات بیشتر در این خصوص در دستور کار دادستان شهرستان سوادکوه قرار دارد.عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، درباره اینکه وظیفه کدام دستگاه و نهاد متولی است که سیستم فنی اتوبوس‌ها را چک کند، می‌گوید: «دو مورد را در این زمینه می‌توان متذکر شد و آن این است که اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد و در جاده تردد کند، بخش زیادی از این تقصیر به گردن شرکت تعاونی است که به او اجازه کار داده اما اگر به دلایل ثانویه‌ای بروز نقص فنی آن هم در سیستم ترمز به وجود آمده باشد، عوامل بسیاری دارد که باید آن را بررسی کرد. این اتوبوس جزو ناوگان فرسوده یا بدون مجوز تردد نبوده؛ چراکه همواره در جاده‌ها درحال تردد بوده است اما باید صبر کنیم تا نتیجه گزارش نهایی بررسی سوانح که پس از جلسه شنبه منتشر می‌شود، علت و عوامل اصلی را اعلام کنیم.»


انفجار گاز 12 کارگر را سوزاند
ترکیدن پیک‌نیک گاز در روستای «خواجه خضر» بهبهان منجر به مصدوم‌شدن ۱۲نفر کارگر از اتباع کشور افغانستان شد.
این انفجار عصر پنجشنبه در یک انباری در این روستارخ داده است. ۶ نفر از مصدومان برای مداوا به بیمارستان سوانح سوختگی دیلم (استان بوشهر)، سه‌نفر به بیمارستان بهبهان و سه‌نفر دیگر به شهر سردشت اعزام شده‌اند.


تعداد بازدید :  258