شماره ۱۸۸۴ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
بی‌دقتی مهاجمان جلوی پیروزی امیدها را مقابل ازبکستان گرفت
بازی با کره‌جنوبی سرنوشت‌ساز شد

شروع تیم امید ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک با بدشانسی مطلق همراه بود. در روزی که شاگردان حمید استیلی از همه نظر شایسته پیروزی مقابل حریف خود بودند،‌ بی‌دقتی مهاجمان باعث شد که در پایان 90 دقیقه بازی سخت مقابل ازبکستان به تقسیم یک امتیاز رضایت بدهند. این تساوی در صورتی به دست آمد که در نیمه اول و نیمه دوم‌ مهاجمان تیم‌ملی دو بار با کم‌دقتی در داخل محوطه 18 قدم و در موقعیت عالی گل‌زنی نتوانستند توپ را وارد دروازه خالی کنند. با توجه به حضور تیم المپیک ایران در گروه مرگ رقابت‌ها و پیروزی یک بر صفر کره‌ جنوبی در بازی اول با چین‌، حالا کار برای امیدهای ایران با توجه به قرعه خیلی سخت می‌شود. دومین بازی تیم‌ملی باید روز یکشنبه در مقابل کره‌جنوبی برگزار شود و این تیم قدرتمند در صورت پیروزی صعود خود را به مرحله حذفی قطعی خواهد کرد. بلافاصله بعد از پایان این مسابقه،‌ ازبکستان به مصاف چین خواهد رفت و برنده‌نشدن این تیم در بازی نیاز به معجزه دارد. پس از حالا باید نسبت به وضع تیم امید نگران باشیم.
تیم المپیک ایران باید برای اینکه صعود خود را به مرحله حذفی  قطعی کند، کره‌جنوبی را شکست بدهد تا کارش به اما و اگر کشیده نشود. آن وقت در بازی روز سوم‌ اگر ایران حتی یک مساوی از چین بگیرد،‌ صرف نظر از نتیجه بازی کره‌جنوبی و ازبکستان ما قطعا صعود خواهیم کرد. با این حال همه می‌دانند که شکست‌دادن کره اصلا کار راحتی نیست.
حمید استیلی، سرمربی تیم المپیک، درباره شرایط پیچیده گروه مرگ رقابت‌ها هم گفته است: «هر 4 تیم شانس صعود دارند؛ ازبک‌ها قهرمان دوره قبل مسابقات بودند و کره‌جنوبی نایب قهرمان! که حالا در گروه ما هستند. چین هم تیم بدی نیست. در بازی اول بازیکنان ما کمی نسبت به ازبکستان ترس داشتند ضمن اینکه ما فقط یک هفته در اردوی قطر بودیم و 6 روز هم در تایلند اردو داشتیم و زمان کوتاهی در اختیارمان بود. با این حال ما رویای صعود به المپیک را در سر داشته و پتانسیل کسب این موفقیت را هم داریم.» استیلی درباره شرایط سخت بازی با کره‌جنوبی هم گفته است: «بازیکنان ما با خستگی که داشتند یک نیمه از بازی چین و کره‌جنوبی را در ورزشگاه دیدند اما کادر فنی هر 90 دقیقه بازی را دید و آنالیز کرد. کره تیم فوق‌العاده حرفه‌ای است. آنها در دقیقه 93 به چین گل زدند. بازی بسیار سختی با این تیم داریم. کادر فنی کره‌جنوبی را شب گذشته تا ساعت 3-4 دیشب آنالیز کرد و در این بازی بحث ما بر روی کار دفاعی و شکل تیمی است. ما با تمرکز کامل به مصاف آنها خواهیم رفت و امیدواریم موفقیت شویم تا کارمان به اما و اگر نکشد.»


تعداد بازدید :  243