شماره ۱۸۸۴ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۱ دي
صفحه را ببند
قهرمان تکواندوی زنان مهاجرت کرد؟
شایعه نگران‌کننده درباره «کیمیا»ی ورزش

[شهروند] این‌طور که از شواهد پیداست، غیبت طولانی‌مدت کیمیا علیزاده در اردوهای تیم‌ملی به دلیل مصدومیت نبوده؛ اینکه این ستاره ورزش زنان ایران ناگهان از اردوی تیم‌ملی هلند سر در بیاورد، طبیعی نیست و حالا همه گمانه‌زنی‌ها حکایت از مهاجرت او دارد. البته این تکواندوکار بیست‌ویک ساله شهریور امسال بعد از نزدیک به  دو سال دوری در ترکیب تیم‌ملی در جام‌جهانی به میدان رفت و توانست به همراه سایر هم‌تیمی‌های خود در بخش تیمی به سهمیه المپیک برسد. با این حال اما اتفاقاتی افتاده که احتمال می‌رود کیمیای تکواندو را در المپیک با لباس ایران نبینیم.
چند هفته قبل بعد از اینکه نام کیمیا علیزاده در بین تکواندوکاران دعوت‌شده به تیم‌ملی زنان دیده نشد، مدیر تیم‌های ملی و سرمربی تیم‌ملی تکواندوی زنان اعلام کرد که هر زمان مصدومیت علیزاده رفع شود، او به اردوی تیم‌ملی اضافه خواهد شد. حتی شرط حضور او، صدور مجوز از سوی پزشک بود. با اینکه همه امیدوار بودند کیمیا علیزاده بتواند خودش را به مسابقات انتخابی المپیک برساند و او هم با انتشار تصاویری از تمرینات خود در اینستاگرام طرفدارانش را امیدوارتر می‌کرد، ناگهان انتشار یک عکس از او در تمرینات یک تیم خارجی شوک عجیبی به ورزش ایران وارد کرد.
این عکس که گفته می‌شود از تمرین تیم‌ملی هلند منتشر شده، مهاجرت این ورزشکار را بر سر زبان‌ها انداخته است. با اینکه هنوز کیمیا علیزاده و همسرش به این موضوع واکنشی نشان ندادند، فدراسیون تکواندو نیز از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی می‌کند؛ هر چند که برخی از رسانه‌ها مهاجرت او را قطعی دانستند و حتی صحبت از حضور کیمیا در المپیک با پرچم کشور دیگری مطرح شده است.
از سوی دیگر کیمیا علیزاده و همسرش حدود یک ماه است از کشور خارج شده‌اند و همین مسأله به شایعات دامن می‌زند.
چیزی که مشخص است طبق قوانین بین‌المللی کیمیا نمی‌تواند تا ‌سال 2021 با پرچم کشور دیگری در المپیک روی شیاپچانگ برود و اگر بخواهد اقامت کشور دیگری همچون هلند را بگیرد، باید 2‌ سال از آخرین زمان حضورش با پیراهن تیم‌ملی ایران بگذرد. البته این اتفاق در صورتی دیگر می‌تواند بیفتد که فدراسیون ایران رضایتش را صادر کند که در این مورد بعید است چنین اتفاقی بیفتد یا اینکه علیزاده بخواهد پناهنده شود و زیر پرچم IOC مبارزه کند. باید دید طی روزهای آینده چه اتفاقی درباره پدیده تکواندوی زنان ایران پیش می‌آید.


تعداد بازدید :  199