شماره ۱۸۸۳ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۹ دي
صفحه را ببند
دریچه

شاهین فتحی، رئیس جمعیت هلال‌احمر استان تهران در گفت‌وگو با «شهروند»: پایان عملیات جمع‌آوری پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی
[شهروند] رئیس جمعیت هلال‌احمر استان تهران از پایان عملیات جمع‌آوری پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد. شاهین فتحی، سکاندار جمعیت هلال‌احمر استان تهران در گفت‌وگو با «شهروند» با اشاره به اعزام نیروهای امدادی هلال‌احمر با خودروهای عملیاتی، گفت: «در این حادثه 275 امدادگر در قالب 54 تیم عملیاتی، پنج تیم آنست و دو تیم واکنش‌ سریع حضور داشته‌اند.» او با اشاره به پایگاه های فعال در این عملیات  امدادی افزود:  «نیروی عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در مرحله اول پایگاه‌های شهرستان‌های رباط‌‌کریم، پرند، ری، شهریار و در مرحله‌ بعدی از شهر قم و تهران در محل حادثه حضور داشته‌اند.» بنا به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر استان تهران زمان آغاز عملیات امدادرسانی 6 و50دقیقه و پایان عملیات رأس ساعت 15 بوده است.
شاهین فتحی با تشریح اقدامات انجام‌شده از سوی جمعیت هلال‌احمر در جمع‌آوری پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه حضرت امام خمینی(ره)، گفت:   «این هواپیما حامل ۱۷۹ مسافر و خدمه پروازی بوده است که از این تعداد ۱۴۷نفر ایرانی و ۳۲نفر اتباع خارجی شامل ۶ تبعه کانادا، ۴ تبعه سوئد، ۱۱ تبعه اوکراین، ۱۰ تبعه افغانستان و یک تبعه انگلستان بوده‌اند و با توجه به گزارش شاهدان محلی و ارزیابی‌های انجام‌شده در محل حادثه، هواپیما در آسمان دچار حریق شده است».
او با اشاره به بکارگیری 50 دستگاه خودروامدادی و دو فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در محل وقوع حادثه، افزود: «در مجموع نزدیک به 300 نیروی عملیاتی از سازمان امدادونجات و جمعیت هلال‌احمر استان‌های تهران و قم به به محل وقوع حادثه اعزام شده‌اند.» بنا به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر، دلیل ترافیک سنگین در لحظات اولیه وقوع حادثه تجمع ساکنان محلی بوده است. فتحی ادامه داد: «دو فروند بالگرد با انجام سه سورتی پرواز نسبت به انتقال نیرو و تجهیزات امدادی، ایمنی و بهداشت فردی اقدام کرد.» فتحی در پایان با اشاره به همکاری نیروی انتظامی و دیر دستگاه مربوط گفت: «جمع‌آوری اجساد قربانیان این حادثه انجام و به مرکز تشخیص و آزمایشگاهی پزشکی قانونی درکهریزک منتقل شده است.»

نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر از امدادگران و نجاتگران تقدیر و تشکر کرد
در پی برگزاری مراسم میلیونی و حماسی تشییع شهدای گران‌قدر مقاومت بالاخص شهید سرافراز حاج‌قاسم سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر خطاب به امدادگران و پرسنل این نهاد پیامی صادر کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، متن پیام بدین شرح است:  
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
همکاران عزیز هلال احمر
مدیران، کارکنان، امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و جوانان پرتلاش
 و ایثارگر
روزهایی که گذشت حادثه تلخ ترور ناجوانمردانه سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش مردم ایران و آزادمردان عالم را در غم و اندوه فرو برد. شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی کم‌نظیر و مخلص در فرماندهی جبهه مقاومت و‌ مدبر در پیشبرد اهداف ظلم‌ستیزی و دستگیری از مظلومان و حفظ امنیت ایران بود. مردم قدرشناس ایران بزرگ در بدرقه و تشییع پیکر این شهیدان در شهرهای اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان حماسه باشکوهی از اراده و عزم پایداری و انسجام ملی را به نمایش گذاشتند. این روزها در تاریخ ایران ماندگار و مثال‌زدنی خواهد بود. اجتماعات بی‌مانند در این شهرها و نیز در شهرهای دیگر که مراسم سوگواری و بزرگداشت یاد شهدا در آنها برپا شد با حضور مخلصانه و‌پرتلاش شما هلال‌احمری‌ها همراه بود. تلاش جهادگونه شما در پوشش امدادی این مراسم شایسته قدردانی و سپاس است.
بر خود لازم می‌دانم قدردان زحمات شما در این عرصه باشم و از خداوند متعال اجر این مجاهدت و خدمتگزاری خالصانه را برایتان مسألت می‌کنم.
عبدالحسین معزی
نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال‌احمر

 زمین‌لرزه برازجان بدون خسارت جانی و مالی
معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام سه تیم ارزیاب این جمعیت برای بررسی خسارت‌های احتمالی وقوع زمین‌لرزه ۴٫۷ ریشتری در برازجان بوشهر خبر داد و اعلام کرد: «زمین‌لرزه بدون خسارت جانی و مالی گزارش شده است.»
حامد سجادی درباره وقوع زمین‌لرزه ۴٫۷ ریشتری در استان بوشهر گفت: «ساعت ۵ و ۵۰دقیقه چهارشنبه ۱۸ دی‌‌ماه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴٫۷ ریشتری در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) برازجان واقع در استان بوشهر را لرزاند.»معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر افزود: «بلافاصله پس از اطلاع، سه‌ تیم ارزیاب از جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر به کانون زمین‌لرزه اعزام شدند.» براساس گزارش ارزیابان جمعیت هلال‌احمر، زمین‌لرزه بدون خسارت جانی و مالی گزارش شده است.

 


تعداد بازدید :  290