شماره ۱۸۸۳ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۹ دي
صفحه را ببند
بدرقه فرود تا فراز آسمان
تشییع پیکر فرود گرگین‌پور

[شهروند]   فرود گرگین‌پور، پیشکسوت موسیقی قشقایی تا خانه آخر بدرقه شد. در مراسمی که برای تشییع پیکر فرود در مقابل تالار وحدت برگزار شده بود، هنرمندان و فعالان موسیقی چون حسین علیزاده، شهرام صارمی، سیدعباس سجادی، افسانه جهانگیری، محمدرضا درویشی، علی مغازه‌ای، دامون شش بلوکی، پروین بهمنی و ... حضور داشتند.
فـرود گرگین‌پور که نوازنده سازهای کمانچه، ویلون، پیـــانو و آهنگساز بود، در موسیـقی و فرهنگ ایران جایگاه کتمان‌ناپذیری داشت. او خواهـرزاده محمد بهمن بیگی، بنیانگذار آموزش عشایری در ایران و برادر دکتر فرهاد گرگین‌پور آهنگساز موسیقی قشقایی بود و موسیقی را پیش استادانی چون علی تجویدی، حبیب‌الله بدیعی، علی‌اصغر بهاری و نورعلی برومند آموخته بود.  فرود گرگین‌پور که آثاری مانند «ترکمن صحرا»، «هجران»، «کوراوغلو»، «منظومه صنم و غریب» و «مجموعه موسیقی قشقایی» از او به یادگار مانده، یکی از معدود هنرمندانی بود که آثارش به‌عنوان منابع پژوهشی در حوزه موسیقی اقوام ایران مورد استناد محافل دانشگاهی قرار می‌گرفت.
پیکر این هنرمند که شامگاه سه‌شنبه دهم دی ماه پس از تحمل یک دوره بیماری در تهران درگذشت، پس از تشییع از مقابل تالار وحدت به شهر آباده در استان فارس منتقل و در آنجا دفن خواهد شد.


تعداد بازدید :  385