شماره ۱۸۸۳ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۹ دي
صفحه را ببند
رقبای ایران را در انتخابی المپیک بشناسید
گروه مرگ با چاشنی نبردهای جذاب

[شهروند]  وقتی قرعه‌کشی مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا برگزار شد، شاید هیچ اختلافی بین کارشناسان برای معرفی گروه مرگ نبود. حضور همزمان ایران، ازبکستان، چین و کره‌جنوبی در گروه C نشان می‌دهد ایران باید از همین گام اول خودش را در فینال مسابقات تصور کند.

ازبکستان؛ بدون کارنامه اما   خطرناک
ازبکستان نخستین رقیب ایران از ساعت 13:45 روبه‌روی شاگردان استیلی صف‌آرایی می‌کند.آنها در ماه‌های اخیر با مربی صربستانی خود عملکرد خوبی داشته و حتی چند ماه قبل ایران را با چهار گل در یک دیدار تدارکاتی شکست دادند. «جوبینکو رولوویچ» می‌خواهد ازبک‌ها را به آرزوی دیرینه خود یعنی راهیابی به المپیک برساند. ازبکستان که دو بار ایران را در بازی‌های تدارکاتی اخیر خود شکست داده، چند روز قبل هم قطر را از پیش رو برداشته و کاملا خطرناک به نظر می‌رسد.

کره‌جنوبی؛ قدرتمند و با کارنامه
دومین بازی امیدهای ایران روز یکشنبه هفته آینده برابر کره‌جنوبی خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود سخت‌ترین بازی در مرحله گروهی هم باشد. آخرین تقابل تیم‌های امید این دو کشور به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا برمی‌گردد که ایران با هدایت کرانچار در مرحله یک‌هشتم نهایی نتیجه را دو بر صفر به حریف شرق آسیایی خود واگذار کرد و حذف شد. کره‌جنوبی که یک مربی وطنی هدایتش را برعهده دارد، هفت بار سابقه حضور در المپیک را دارد و حتی در‌ سال 2012 به مدال برنز این رویداد بزرگ ورزشی هم دست پیدا کرده است.

چین؛ آخرین و شاید آسان‌ترین رقیب
سومین رقیب ایران در دور گروهی تیم امید، چین خواهد بود که روز چهارشنبه هفته آینده، 25 دی‌ماه، احتمالا در یک بازی سرنوشت‌ساز به مصاف شاگردان استیلی می‌رود. وضع چین برخلاف ازبکستان و کره‌جنوبی چندان تعریفی ندارد. آنها که فقط یک دوره در المپیک 2008 آن هم به واسطه میزبانی‌شان حضور داشتند، در بازی‌های تدارکاتی اخیر هم نتایج خوبی نگرفتند. چینی‌ها از یک مربی وطنی به نام «هی چائو» روی نیمکت خود بهره می‌برند و شکست برابر   ویتنام و ایرلند در بازی‌های تدارکاتی در کارنامه این تیم در ماه‌های اخیر به چشم می‌خورد.


تعداد بازدید :  326