شماره ۱۸۸۲ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ دي
صفحه را ببند
روی خط سینما

  محکومیت دونالد ترامپ از سوی چهره‌های سینمایی ادامه دارد. بعد از اینکه پاتریشیا آرکت، برنده جایزه گلدن‌گلوب، سیاست‌های آمریکا در عراق را زیر سوال برد و به کنایه به تعداد ۴۲۸۷ سرباز کشته‌شده آمریکایی، صدها‌ هزار کشته عراقی و ۱.۱ تریلیون دلار  هزینه آمریکا در عراق اشاره کرد، بردلی ویتفورد، رزی اودانل، جاد آپتاو و بسیاری دیگر هم از رئیس‌جمهوری آمریکا انتقاد کردند. بردلی ویتفورد در توییتر نوشت: «وضعیت دیوانه‌وارتر از چیزی است که بشود فکرش را کرد.» رزی نوشت: «جنگ با ایران را نمی‌خواهیم» و در توییت دیگری نیز خطاب به مردم آمریکا نوشت: «آمریکا بیا و او را (ترامپ را) متوقف کن». جاد آپتاو، کارگردان مشهور، نیز با اشاره به گفته‌های ترامپ مبنی بر بمباران ۵۲ سایت مهم ایران نوشت: «جنگ ترامپ در برابر ایران خیلی متفاوت با جنگ ترامپ در برابر رزی اودانل است و تفاوتی که دارد این است که ممکن است در این جنگ همه‌مان بمیریم.» توضیح اینکه مجادلات ترامپ با رزی اودانل از وقتی ترامپ سر کار آمد و این بازیگر را خوک و آدمی کثیف نامید به جنجالی خبری بدل شده بود.

  بابک حمیدیان فیلم سینمایی «پیر پسر» به کارگردانی اکتای براهنی را تهیه می‌کند. روز گذشته این فیلم به همراه فیلمنامه‌های «زودپز» به تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور، کارگردانی برزو نیک‌نژاد و نویسندگی مهدی نادری نجف‌آبادی و  «همراه با رگبارهای پراکنده» به تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری، کارگردانی و نویسندگی اسماعیل عفیفه پروانه ساخت سازمان سینمایی را دریافت کردند.

  در فیلمی که قرار است درباره زندگی باب دیلن، چهره سرشناس موسیقی آمریکا، ساخته شود، تیموتی شالامه نقش این ترانه‌نویس و خواننده را ایفا می‌کند. این فیلم با عنوان «الکتریکی‌شدن» به کارگردانی جیمز منگولد ساخته می‌شود و چگونگی رشد و ظهور باب دیلن را به‌عنوان یک نماد موسیقی فولک به تصویر می‌کشد. از منگولد به تازگی فیلم «فورد در برابر فراری» را دیده‌ایم.

 


تعداد بازدید :  223