شماره ۱۸۸۱ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ دي
صفحه را ببند
منهای سینما

       نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه، هفدهم دی‌ماه، به نقد و بررسی رمان «پطرزبورگ» نوشته‌ آندرِی بیِه‌لی اختصاص دارد که با حضور فرزانه طاهری مترجم اثر و زهرا محمدی عضو هیأت علمی زبان و ادبیات روسی دانشگاه تهران در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. نشر مرکز این رمان را به‌تازگی منتشر کرده و ارزش آن در ویژگی‌های غریب سبکی و زبانی نویسنده و ارایه فضای شگفت‌انگیزش از روسیه ‌‌سال ۱۹۰۵ است.

       نمایشگاه «متن در متن» از سوی انجمن هنرمندان نقاش ایران جمعه، بیستم دی ماه، در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار می‌کند. نمایشگاه نخست از مجموعه نمایشگاه‌های «متن در متن» متمرکز بر ارتباط متن در نظریه هنری و متن در نظریه ادبی است.

       مراسم بدرقه پیکر فرود گرگین‌پور، پیشکسوت موسیقی قشقایی، روز چهارشنبه از تالار وحدت ساعت ۹ صبح به سمت شهر آباده برگزار می‌شود. فرود گرگین‌پور که نوازنده سازهای کمانچه، ویلون، پیانو و آهنگساز قشقایی بود، خواهرزاده محمد بهمن بیگی، بنیانگذار آموزش عشایری در ایران و برادر دکتر فرهاد گرگین‌پور آهنگساز موسیقی قشقایی بود.

       رمان «هتل آنایورت» نوشته یوسف آتیلگان با ترجمه عین‌له غریب در بازار کتاب به فروش می‌رسد. این رمان که با نگاه روان‌شناختی نوشته شده داستان مرد جوانی در شهری دورافتاده است که هتل کوچکی را اداره می‌کند و شاهد اتفاقاتی عجیب است. یوسف آتیلگان را یکی از نمادین‌ترین چهره‌های ادبیات ترکیه می‌دانند؛ نویسنده‌ای که فقط دو رمان و نزدیک بیست داستان کوتاه نوشت.

       مراسم رونمایی از کتاب «بهزاد» درباره «بهزاد گلپایگانی» طراح گرافیک و نقاش معاصر روز جمعه، بیستم دی ماه، با حضور جمعی از اهالی هنرهای تجسمی و با سخنرانی عباس مشهدی‌زاده، محمودرضابهمن‌پور، مجید کاشانی و معراج قنبری در خانه‌ هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. گلپایگانی متولد ۱۳۱۷ و از نخستین ورودی‌های هنرکده‌ تزیینی و جزو اولین هنرمندان مکتب سقاخانه بود. او با طراحی جلد کتاب در انتشارات فرانکلین برای نخستین‌بار مجموعه‌ای کاملا متمرکز بر تایپوگرافی را در تاریخ طراحی گرافیک ایران پایه‌گذاری کرد. بهزاد ‌سال ۱۳۶۴ در ۴۷ سالگی درگذشت.


تعداد بازدید :  240