شماره ۱۸۷۹ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
گزیده اخبار

ابلاغ وام ۲۴۰میلیونی مسکن به شعب
[شهروند]  آیین‌نامه اعطای وام ۲۴۰‌میلیون تومانی تسهیلات خرید یا ساخت مسکن به شعب بانک عامل ابلاغ شده و مشتریان می‌توانند با خرید اوراق تسهیلات مسکن، از این تسهیلات استفاده کنند. این تسهیلات در تهران برای متقاضیان فردی و زوجین به ترتیب ۱۰۰ و ۲۰۰‌میلیون تومان است و با وام جعاله می‌توان مجموعا ۱۴۰ و ۲۴۰‌میلیون تومان وام خرید یا ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن دریافت کرد.
همچنین در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰‌هزار نفر نیز می‌توانند به ترتیب ۸۰ و ۱۶۰‌میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن قابل ترکیب با وام جعاله ۴۰‌میلیون تومانی دریافت کرده و مجموعا ۱۲۰ و ۲۰۰‌میلیون تومان مطالبه کنند و در سایر شهرها این وام تا سقف 160‌میلیون تومان قابل دریافت است. نرخ سود این تسهیلات ۱۷.۵‌درصد با بازپرداخت حداکثر ۱۲ساله و نرخ سود تسهیلات جعاله نیز ۱۸‌درصد با بازپرداخت حداکثر ۵ساله است.


تأمین امنیت کولبران با رسمی‌شدن معابر مرزی
[ایلنا]  رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره وضع کولبران گفت: «کولبری زندگی مردم منطقه را اداره می‌کند، هرچند که حداقل سود نصیب کولبران می‌شود و در بخش کولبری لوازم خانگی سود اصلی را تهران‌نشینان می‌برند. از این‌رو در ساماندهی کولبری به بحث عدالت توجه جدی خواهد شد.» یحیی آل‌اسحاق با اشاره به رسمی‌کردن معابر مرزی در بانه بین دوکشور ایران و عراق برای کولبران گفت: «شرایط مرزنشینان از شهرهای جنوبی تا مناطق بانه و... درحوزه‌هایی همچون نوع اقتصاد، محدوده‌ها و ضرورت‌های‌شان بسیار متفاوت است، بنابراین ساماندهی این شرایط نیاز به سیاست‌های جامعی دارد. کولبری را نه می‌توان نفی کرد و نه می‌توان موضوعات مرتبط با آن را رها کرد. بعد از انقلاب با معاملات مرزی و تجارت به شیوه‌های مختلف ته لنجی یا کولبری مواجه هستیم که باید ساماندهی شوند.»


سقف سهمیه سوخت وانت‌بارها برداشته شد
[تسنیم] رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام اینکه 2.3‌میلیون دستگاه وانت‌بار درکشور فعالیت می‌کنند، گفت:  «طبق اطلاعات بانک اطلاعاتی سازمان 70‌هزار دستگاه وانت‌بار و 11هزار راننده دارای کارت هوشمند معتبر هستند. اما اینکه چه تعداد از مجموع وانت‌بارها درحوزه درون‌شهری و برون‌شهری فعالیت می‌کنند، آمار دقیقی در دسترس نیست که با اجرای این طرح ناوگان فعال دربخش برون‌شهری ساماندهی می‌شوند.» عبدالهاشم حسن‌نیا با اشاره به این موضوع تأکید کرد: «جداول شاخص‌های اندازه‌گیری سوخت براساس پیمایش ناوگان وانت‌بار درحال آماده‌سازی است. در جداول سقفی وجود ندارد و در ازای ارایه هرتعداد اسناد حمل، سوخت تخصیص داده می‌شود. تخصیص سوخت ناوگان وانت‌بار براساس پیمایش از ابتدای بهمن اتفاق می‌افتد. لازمه محاسبه سوخت براساس پیمایش وانت‌بارها، دریافت اسناد حمل است تا سازمان بتواند با احصای میزان پیمایش هر وانت‌بار در بانک اطلاعاتی و ارسال اطلاعات به شرکت ملی نفت، تخصیص سهمیه سوخت این ناوگان را فراهم کند.»

 


تعداد بازدید :  187