شماره ۱۸۷۷ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ دي
صفحه را ببند
خریدوفروش برگه‌های عدالت غیرقانونی است
دلالی سهام عدالت اموات

خریدوفروش سهام عدالت پیش از آنکه رسما آغاز شود، در فضای غیررسمی توسط برخی از افراد آغاز شده است. آگهی‌های خریدوفروش سهام عدالت حتی اموات نیز در روز‌های اخیر بازار داغی پیدا کرده است.
به گزارش تجارت‌نیوز، فردی که ۱۵‌هزار سهام عدالت را یک‌جا می‌فروشد، اهل آذربایجان‌شرقی است و آگهی‌اش را روی سایت دیوار منتشر کرده است. وقتی با او تماس می‌گیری، می‌گوید که سهام عدالت بازنشستگان دولتی را می‌فروشد که تاریخ مرگ‌شان از ‌سال۹۷ به بعد است و سود پارسال را نگرفته‌اند. می‌گوید ۱۰‌هزار سهام را یک‌جا ۹‌میلیون تومان می‌فروشد و اگر بخواهی سهام را خرد کنی و تعداد کمتری بخری، به همان نسبت قیمت را بالا می‌برد و مثلا پنج‌هزار سهام را هفت‌میلیون تومان می‌فروشد.
برای انتقال سود سهام عدالت خودش راهنمایی‌تان می‌کند که به دفترخانه می‌روید و به شما به‌عنوان وکیل متوفی وکالت‌نامه قانونی داده می‌شود و بعد از آن می‌توانید شماره شبای بانکی خود را به سازمان خصوصی‌سازی بدهید و سودش را بگیرید.
در این میان سهام مددجویان کمیته امداد و بهزیستی 2 تا ۲.۵برابر سهام عدالت بقیه افراد قیمت خورده است.  در این میان پیگیری‌ها از سازمان خصوصی‌سازی حاکی از آن است که هرگونه خریدوفروش سهام عدالت فعلا غیرقانونی است و حراست این سازمان گزارش‌های رسیده را به نیروی انتظامی وصول می‌کند. براساس توضیح مسئولان این سازمان هنوز خریدوفروش سهام عدالت آزادسازی نشده است و درصورت آزادسازی خریدوفروش سهام عدالت برگه‌های سهام منحصرا به افرادی واگذار می‌شود که از ابتدا برای سهام عدالت ثبت‌نام کرده بودند.


تعداد بازدید :  259