شماره ۱۸۷۷ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ دي
صفحه را ببند
روحانی اعلام کرد:
آمادگی مشروط ایران برای مذاکره با آمریکا

رئیس‌جمهوری اعلام کرد به شرط بازگشت آمریکا به نقطه اول، ایران حاضر است با آمریکا مذاکره کند.
به گزارش ایسنا، حسن روحانی صبح چهارشنبه در جریان سفر به استان اردبیل در آیین بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب این استان، با تأکید بر اینکه امروز کشور در شرایط معمولی قرار ندارد بلکه در شرایط سخت و تحریمی است، گفت: «همان‌طور که در سخنرانی دیروزم اعلام کردم، اگر توطئه‌ آمریکا و دشمنان نسبت به ملت ایران نبود، درآمد نفت‌مان طی سال‌های 97 و 98 100‌میلیارد دلار بیشتر از آن چیزی بود که امروز به دست می‌آوریم. با این پول طرح‌های بسیاری را می‌توان اجرا کرد. همچنین طی دو سه‌سال اخیر می‌توانستیم 100‌میلیارد دلار اعتبار از کشورهای خارجی بگیریم.»
روحانی ادامه داد: «توطئه‌ای علیه ما طراحی شده تا ابهت و عظمت‌مان را بشکند و ما را تسلیم کند و ما در برابر آنها خاضع شویم؛ این کار در برابر ملت ایران شدنی نیست و آنها باید از این راه غلط و نادرستی که شروع کرده‌اند
 باز گردند.»  رئیس‌جمهوری تصریح کرد: « هر زمان که آنها از این راه غلط خود بازگردند، ما آماده هستیم؛ هرگاه آنها به نقطه‌ای که از آن توطئه جدید را آغاز کرده‌اند، برگردند، ما آماده هستیم. آنها می‌گویند که ما آماده مذاکره هستیم. بسم‌الله، اهلاً و سهلاً ما نیز آماده مذاکره هستیم. اما به شرط آنکه سر نقطه اول بازگردیم و تعهدات و آنچه را که شکانده‌اید را به نقطه اول بازگردانید و بگویید راهمان اشتباه بوده است و اگر به زبان نیز نمی‌گویید در عمل بگویید که کار ما اشتباه بوده، ما آماده هستیم با شما حرف بزنیم و اگر حرفی دارید بشنویم و ما نیز اگر سخنی داریم، شما باید آن را بشنوید.»
روحانی خطاب به دولت آمریکا گفت: «شما حکومت برتر از حکومت ایران نیستید. ما به ملت شما احترام می‌گذاریم اما به حکومت شما شدیدا معترضیم و به خاطر اقداماتی که انجام دادید، شما را محکوم می‌کنیم و درعین حال اعلام می‌کنیم راه بازگشت وجود دارد.»
او تأکید کرد: «تا روزی که امید و نشاط در میان ملت ما وجود دارد، ما شکست نمی‌خوریم و می‌توانیم راه خود را ادامه دهیم. افتتاح طرح‌های آب، برق، کانال‌کشی و زهکشی قدم‌های بزرگی است که با وجود تحریم برداشته شده است. ما مسیر توسعه و پیشرفت خود را ادامه می‌دهیم.»


تعداد بازدید :  262