شماره ۱۸۷۷ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ دي
صفحه را ببند
ذره‌بین

پایان فرار سارقان 120 میلیاردی طلافروشی
 [‏شهروند]  چهار مرد و دو زن سارقان مغازه طلافروشی شهرک اکباتان بودند که در دام پلیس پایتخت افتادند. متهمان  120‌میلیارد ریال ربوده بودند.  ساعت 22 و 30 دقیقه چهاردهم شهریورماه ‌امسال مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از سرقت 24 کیلو طلای ساخته‌شده از مغازه طلا‌فروشی‌اش واقع در محدوده شهرک اکباتان به کلانتری 135 آزادی شکایت کرد. با تأیید خبر اولیه سرقت، موضوع بلافاصله به کارآگاهان اداره هفدهم ویژه مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی اعلام شد و تیمی مجرب از کارآگاهان و تیم بررسی صحنه جرم تشخیص هویت در محل وقوع سرقت حاضر شدند.
شاکی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «حدود چند‌سال پیش به توصیه یکی از دوستانم سه کارمند را به نام یاور، سامان و پریسا، که همگی جوان هستند، در مغازه طلافروشی‌ام استخدام کردم. در این‌باره به یاور و سامان مظنون هستم.»
به‌دنبال اظهارات شاکی و تحقیقات میدانی، مشخص شد یاور و سامان سرقت کرده‌اند. یاور با تهیه کلید یدک از درِ ورودی و گاوصندوق مغازه، با همکاری سامان 24 کیلو طلا را سرقت کردند و از محل گریختند.
با مشخص شدن زوایای پنهان پرونده، دستگیری هر دو  سارق در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مخفیگاه سامان در محدوده غرب تهران شناسایی شد.
شانزدهم شهریورماه سامان با هماهنگی بازپرس پرونده در عملیاتی پلیسی دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه او، چهار کیلو طلا کشف و متهم به همراه اموال کشف‌شده به پایگاه پلیس منتقل شد. سامان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «یاور سرقت از مغازه را به من پیشنهاد کرد. او از همه کلیدهای مغازه حتی ریموت دزدگیر، یدک تهیه کرده بود. به من گفت تا کی می‌خواهی کارمند باشی؛ بیا با هم از مغازه سرقت کنیم و پول‌دار شویم. من هم پیشنهاد او را پذیرفتم. یاور پس از سرقت، چهار کیلوگرم طلا به من داد و با مابقی طلاها متواری شد و هیچ نشانی از او ندارم.» سامان در تحقیقات فنی پلیس به سرقت 6 کیلوگرم طلا به‌صورت خُرد در طول چند سال گذشته نیز اعتراف کرد.
در ادامه تحقیقات پلیس، مخفیگاه یاور در شهر مشهد شناسایی شد. تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند یاور را هشتم دی‌ماه در عملیاتی پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و یک و نیم کیلو طلای سرقتی نیز از آن محل کشف کنند.یاور در بازجویی‌ها گفت: «پس از سرقت به مشهد گریختم و با دو زن به نام‌های الناز و سارا، هر دو 28 ساله، آشنا شدم. با کمک  این دو زن توانستم طلاهای سرقتی را به دو مالخر به قیمتی کمتر از قیمت واقعی بفروشم. با پول آن یک خودرو سوناتا و یک باب آپارتمان به ارزش 400 میلیون تومان خریدم و مابقی را صرف خوش‌گذرانی کردم.» کارآگاهان در چندین عملیات منسجم موفق شدند دو زن و دو مالخر اموال سرقتی را دستگیر کنند که در تحقیقات اولیه همگی به جرم خود اعتراف کردند.در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که مبلغ 400 میلیون تومان از پول‌ فروش طلای سرقتی در حساب الناز است  و او رابط مالی یاور با مالخران بوده است.سردار لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را 120میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: «متهمان با قرار قانونی که بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه پنجم تهران صادر کرده است برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف زوایای پنهان و سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.»


بازگشت به زندگی پس از ۱۹ سال
[‏شهروند]  با تلاش واحد صلح و سازش قتل عمد شورای حل اختلاف قزوین، قاتلی پس از ۱۹‌سال از قصاص ‏رهایی یافت‎.
زمستان‌سال ۷۹‏‎ ‎بود که مردی چهل‌ساله در یک نزاع دسته‌جمعی به قتل رسید. قاتل به سرعت دستگیر ‏شد و پس از رسیدگی‌های قضائی رأی دادگاه مبنی بر وقوع قتل عمد و اجرای حکم قصاص صادر شد‎. این ‏پرونده‌سال ۹۳ برای ایجاد صلح و سازش به واحد ویژه مصالحه قتل استان ارجاع شد که بعد از پیگیری‌های ‏متعدد، ملاقات حضوری با خانواده اولیا ی دم و تماس‌های تلفنی و مراجعه به زندان مرکزی، اولیای دم مقتول از ‏اجرای حکم قصاص گذشت کردند‎.

 


تعداد بازدید :  301