شماره ۱۸۷۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
میز خبر

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام کرد: شیوع اعتیاد در دانش‌آموزان،  1/2درصد
[شهروند]  سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر می‌گوید: «میزان شیوع اعتیاد در جامعه دانش‌آموزی ۲.۱‌درصد است.» امیرعباس لطفی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر هم گفت که این موضوع، با تأکیدات ویژه در تهران همچنان درجریان است. در 9ماهه امسال ۱۵۸‌هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شده است که ‌سال گذشته در همین بازه زمانی تعداد ۱۶۸‌هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شده بود.» لطفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند‌درصد معتادان متجاهری که در کمپ‌ها نگهداری می‌شوند، بعد از خارج‌شدن‌شان از کمپ ترک اعتیادشان به تثبیت رسیده است، گفت: «آمار موثقی در این‌باره نداریم اما به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم ۲۰ تا ۳۰‌درصد از افرادی که از کمپ‌ها مرخص می‌شوند، به تثبیت در درمان ترک اعتیاد رسیده‌اند.» او ادامه داد: «دوره درمانی را در مراکز کمپ‌ها به منظور کاهش رفتار پرخطر معتادان طولانی‌تر کرده‌ایم؛ این دوره در ابتدا سه‌ماه بود که با درخواست ستاد مبارزه با موادمخدر به ۶ماه افزایش پیدا کرد و الان هم تقاضای افزایش این بازه زمانی به دو‌سال را داریم.»


عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران: 38 کلیسای پایتخت باید ثبت‌ملی شوند
[شهروند]  عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بر لزوم ثبت‌ملی تمامی کلیساهای پایتخت تأکید کرد. حجت نظری صبح دیروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز ‌سال نوی میلادی گفت: «در تهران ۳۸ کلیسا وجود دارد که تنها ۱۱ کلیسا به ثبت‌ملی رسیده است.» او با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود سازمان میراث فرهنگی در قالب یک پکیج در مورد کلیساهای پایتخت تعیین تکلیف کند، ادامه داد: «پیشنهاد می‌شود یک پرونده ثبتی برای تمامی کلیساها ایجاد شود و همچنین در این پرونده به حریم اطراف کلیساها نیز توجه شود.»


رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان: بیش از ۲۵‌هزار نفر درکشور نیازمند اهدای عضوند
[شهروند] رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان می‌گوید: «درحال حاضر بیش از ۲۵‌هزار نفر بیمار نیازمند اهدای عضو در کشور وجود دارند که سالانه کمتر از یک‌هزار نفر از آنان موفق به گرفتن عضو اهدایی می‌شوند.» کتایون نجفی‌زاده در این‌باره گفت: ‌«میزان ۹۹درصد مرگ‌ومیرها، مرگ قلبی هستند و تنها یک‌درصد از آنان مرگ مغزی است که می‌توان با اهدای اعضای این افراد، جان افراد نیازمند اهدای عضو را نجات داد.» رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان اینکه ایران در زمینه اهدای عضو در دنیا رتبه ۳۷ را داراست، ادامه داد: «روزانه یک الی هفت نفر از افراد نیازمند اهدای عضو در سطح کشور به علت نبود عضو اهدایی جان خود را از دست می‌دهند.»


2020، آخرین فرصت مقابله با بحران اقلیمی
[شهروند]  گروه‌های محیط‌زیستی در انگلیس هشدار دادند که ‌سال ۲۰۲۰ آخرین فرصت جهانیان برای مقابله با پدیده تغییرات اقلیمی و حفظ طبیعت است. مدیران دو گروه محیط‌زیستی هشدار دادند: ‌سال میلادی جدید آخرین فرصت است تا جهانیان را برای مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی و حفظ جوامع و طبیعت گِرد هم آوریم. در گزارشی که ماه اکتبر در انگلیس به چاپ رسید، مشخص شد دوپنجم (حدود ۴۱درصد) از تعداد گونه‌های حیات‌وحش در این کشور طی ۵۰‌سال گذشته کاهش پیدا کرده و ۱۳‌درصد از گونه‌های بررسی‌شده با خطر انقراض روبه‌رو هستند. این هشدارها پس از حصول پیشرفت‌های ناچیز در مذاکرات اقلیمی سازمان ملل در مادرید و پیش از مجموعه‌ای از نشست‌های بین المللی‌ سال ۲۰۲۰ منتشر شد. به گزارش روزنامه ایندیپندنت و به گفته کارشناسان انگلیسی‌ سال ۲۰۲۰ آخرین فرصت است تا جهانیان در کنار یکدیگر تصمیم قاطعی برای مقابله با تغییرات اقلیمی اتخاذ کنند و با کاهش گونه‌های حیات‌وحش که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، مقابله شود. چالش‌های زیست‌محیطیِ تغییرات اقلیمی و ازبین‌رفتن طبیعت به شکل اساسی با یکدیگر مرتبط هستند. تغییرات اقلیمی به اکوسیستم‌ها آسیب می‌زند و تحلیل رفتن محیط‌های طبیعی عامل انتشار گازهای موثر در بروز تغییرات اقلیمی است.

 


تعداد بازدید :  222