شماره ۱۸۷۵ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ دي
صفحه را ببند
دیپلماسی

 برگزاری مذاکرات وزیران خارجه ایران و روسیه در مسکو
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر خود به مسکو ظهر دیروز با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار و رایزنی کرد. در این دیدار علاوه بر ظریف، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر  امور خارجه، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه و کاظم جلالی  سفیر جدید ایران در مسکو حضوردارند. ظریف که یکشنبه شب وارد مسکو شد، در جمع خبرنگاران اعلام کرد گفت‌وگوهای مفصلی درباره مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و دوجانبه با همتای روس خود خواهد داشت.
محمدجواد ظریف شامگاه یکشنبه  هنگام ورود به روسیه در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر خود به این کشور گفت: «روابط ما با روسیه راهبردی است و در همین چارچوب نیاز است به صورت مداوم هماهنگی، همفکری و رایزنی در مورد مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر داشته باشیم.» او با اشاره به اینکه این سفر، بیست‌وهشتمین سفرش به روسیه در شش‌ونیم‌سال گذشته است، افزود: «این نشان‌دهنده روابط تنگاتنگ دو کشور است.»
ظریف ادامه داد: «فرصتی است که با وزیر خارجه روسیه در مورد همه مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگوی مفصلی داشته باشیم.» این دیپلمات عالی‌رتبه ایران در مورد رزمایش مشترک اخیر ایران، چین و روسیه اظهار کرد: «این رزمایش نشان‌دهنده این واقعیت است که ایران برای حفظ امنیت و آزادی کشتیرانی برای همه در آبراه بین‌المللی هرمز آمادگی دارد که همکاری و همراهی کند.» ظریف ادامه داد: «از دیگر سو این موضوع نشان می‌دهد کشورهای دیگری از قدرت‌های مهم جهانی هستند که با یاست‌های تنش‌آفرین در این منطقه همراهی نمی‌کنند.»

واکنش سخنگوی دولت به دیدار جمعی از اعضای گروه تروریستی الاحوازیه با رئیس پارلمان کویت
سخنگوی دولت با غیرمترقبه و ناامید‌کننده خواندن دیدار اخیر جمعی از اعضای گروه تروریستی الاحوازیه با رئیس پارلمان کویت تأکید کرد: «دولت کویت قول داده است، این موضوع را از راه‌های قانونی پیگیری کند.» علی ربیعی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به دیدار اخیر جمعی از اعضای گروه تروریستی و جدایی‌طلب الاحوازیه با رئیس پارلمان کویت و اعطای  نشان افتخار به یکی از آنها تصریح کرد: «این خبر برای ما هم غیرمترقبه و ناامید‌کننده بود. ما روابط خوبی با کویت داریم و انتظار نداشتیم که چنین اخباری از کویت به گوش برسد. البته پیگیری‌های ضروری صورت گرفت و بعد از احضار کاردار کویت به وزارت امور خارجه و متعاقبا دیدار سفیر کشورمان در کویت با قائم‌مقام وزارت امور خارجه آن کشور، به ما اطلاع دادند که دولت کویت از این ماجرا باخبر نبوده و این دیدار براساس تصمیم شخصی رئیس پارلمان کویت صورت گرفته است. »


تعداد بازدید :  154