شماره ۱۸۷۵ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ دي
صفحه را ببند
فرار به ترکیه پس از جنایت در جاده امام‌زاده داوود(ع)

[شهروند] راز جنایت هولناک جاده امام‌زاده داوود(ع) فاش شد. پرونده مرموزی که از اوایل آبان‌ماه گذشته با کشف جسد سوخته مرد جوانی در دادسرای جنایی تهران به جریان افتاد. کارآگاهان اداره آگاهی با وجود ابهامات فراوان این پرونده درنهایت یک دختر 23ساله همراه با یک پسر افغانستانی را به‌عنوان متهمان اصلی شناسایی کردند، اما این دو مظنون در همان روز جنایت به‌طور غیرقانونی از کشور خارج شدند. تحقیقات و بررسی‌های پلیس تأیید می‌کند آنها در ترکیه حضور دارند. درخواست استرداد این دو متهم برای مقامات ترکیه ارسال شده، اما اینکه پلیس ترکیه تاکنون در واکنش به این درخواست چه اقداماتی انجام داده است، به درستی مشخص نیست.
دهم آبان‌ماه بود که مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و از کشف جسدی سوخته درحوالی جاده امام‌زاده داوود(ع) خبر داد. این شهروند که ظاهرا برای کوهنوردی به این منطقه رفته بود، در اظهاراتش به مأموران گفت: «همراه دوستانم برای کوهنوردی به کوه‌های اطراف امام‌زاده داوود(ع) آمدم و درحال بالارفتن از کوه بودم که جسمی سوخته شبیه بدن انسان را در ته دره دیدم. نزدیک رفتم و با جسد سوخته مرد جوانی مواجه شدم.» به دنبال دریافت این اطلاعات تیم جنایی همراه با بازپرس کشیک قتل تهران به محل حادثه رفتند. بررسی‌های ابتدایی نشان می‌داد که این پسرجوان با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده و بعد از آن جسدش به آتش کشیده شده است. در ادامه تیم جنایی متوجه کتانی‌های گران‌قیمت مقتول شدند و با بررسی لباس‌های سوخته او تعدادی کارت بانکی به دست آوردند. همین‌ها هم برای شناسایی هویت مقتول کافی بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، کارآگاهان تحقیقات میدانی را آغاز کردند و در آن حوالی به یک پژو 206 مشکوک شدند که بدون سرنشین در حاشیه جاده رها شده بود. با استعلام پلاک خودرو، مشخص شد که مالک خودرو ساکن همدان است و خودرو را به‌طور امانت در اختیار برادرش به نام «بهروز» قرار داده و او هم برای انجام امور اداری به تهران سفر کرده است. پلیس فردای آن روز، بهروز را دستگیر کرد، اما در بازجویی‌ها مشخص شد که او هیچ ارتباطی با این جنایت ندارد و روز حادثه ‌هم به‌طور اتفاقی برای کوهپیمایی به آن منطقه آمده بود.
همزمان با آزادی تنها مظنون این پرونده، خانواده مقتول هم که دو روز قبل از کشف جسد، ناپدیدشدن پسر 25‌ساله‌شان را به پلیس اطلاع داده بودند، با حضور در پزشکی قانونی هویت جسد سوخته را به کمک همان کتانی‌های گران‌قیمت شناسایی کردند. اما اینکه چه کسی و با چه انگیزه‌ای این پسرجوان را به قتل رسانده، پرسشی بود که کارآگاهان برای یافتن پاسخ آن به سراغ سرنخ‌های دیگر این پرونده رفتند. آنها در ادامه تحقیقات متوجه شدند که مقتول روز حادثه با دخترجوانی قرار داشته. بعد هم در ادامه تحقیقات به ارتباط مقتول با این دخترجوان پی بردند. براساس آنچه در بررسی‌های پلیس مشخص شده، مقتول مدتی را با دخترجوان دوست بوده، مدتی بعد دخترجوان با یک پسر افغانستانی ساکن سوئد آشنا می‌شود و به رابطه‌اش با مقتول پایان می‌دهد. همین هم سرآغاز درگیری مقتول با دخترجوان و دوست افغانستانی او می‌شود. این اختلاف و درگیری دنباله‌دار تا جایی پیش رفت که مقتول برای منصرف‌کردن دختر مورد علاقه‌اش از ادامه رابطه با آن جوان افغانستانی او را تهدید به انتشار یک فیلم می‌کند. همین تهدید هم باعث می‌شود تا دخترجوان با دوست سابقش قرار ملاقاتی ترتیب دهد، اما این قرار به قیمت جان پسرجوان تمام شد. پلیس در جست‌وجو برای یافتن محل زندگی دخترجوان متوجه شد که او همراه پسر افغانستانی همان روز هشتم آبان‌ماه به‌طور غیرقانونی از مرز خارج شده‌اند و به ترکیه فرار کرده‌اند.
بازپرس محمدتقی شعبانی با توجه به مدارک به دست آمده، دستور بازداشت هر دو متهم را صادر کرده است. همزمان درخواست دستگیری و بازگرداندن آنها به مقامات ترکیه‌ای تحویل داده شد و حالا باید صبر کرد تا پلیس این کشور این دختر و پسرجوان را بازداشت و به ایران تحویل دهد.


تعداد بازدید :  280