شماره ۱۸۷۰ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي
صفحه را ببند
عذرخواهی ما از مسئولان

شهرام شهیدی طـــنــزنـویــس

شهردار تهران درخصوص اظهاراتش مبنی بر ضرورت تخلیه شهر در شرایط آلودگی هوا گفت: «منظور من تخلیه شهر نبود. در پی این اظهارات، یکی از مقامات بانک مرکزی هم گفت «حالا که این‌طور است، منظور من هم از کاهش قیمت سکه، کم‌شدن قیمت سکه نبود» و یک مقام ارشد در وزارت راه‌وشهرسازی هم گفت: «منظور من هم از اینکه خانه نخرید، قیمت خانه کاهش پیدا خواهد کرد. این نبود که خانه نخرند، چون قیمت خانه پایین خواهد آمد.» و یکی از مقامات ارشد در وزارت ارتباطات هم گفت: «ای شیطون‌ها، من هم اگر گفتم با راه‌افتادن اینترنت ملی، اینترنت جهانی قطع نمی‎شود، منظورم این نبود که اینترنت جهانی را قطع نمی‎کنند!»
 در این بین فقط علی فتح‎الله‌زاده، مدیرعامل سابق و عضو جدید هیأت‌مدیره استقلال بود که سر حرفش ایستاد و گفت «قبلا گفته‌ام باز هم می‌گویم «مسی»  را به استقلال می‎آورم.» با این حساب  ایشان را می‎توان به‌عنوان ثابت‌قدم‌ترین نفر در ارایه شعار به گینس معرفی کرد. البته شنیده شد وقتی ایشان این حرف را زد، صدای ناشناسی گفت: «شما این استراماچونی را برگردان آوردن مسی پیشکش!»
 خب مقصر اصلی یکی از مشکلات پایتخت هم معرفی شد. بله بعد از گذشت دوسال بالاخره جناب گوگردخان به‌عنوان مسبب بوی نامطبوع تهران معرفی شد. نگویید از کجا معلوم گوگرد آقاست؟ اول اینکه کسی جرأت ندارد بگوید گوگرد خانم است. دوم اینکه در این کشور به کدام خانم مسئولیت داده‌اند که بعد بگویند در حوزه مسئولیتش بد عمل کرده و مقصر است که گوگرد دومی‌اش باشد؟ سوم اینکه این‌جور کارهای بودار معمولا از آقایان سر می‌زند. چهارم اینکه اگر بنویسیم گوگردخانم دوستان مطلب را حذف می‌کنند که مبادا کلمه خانم جای درستی به کار نرفته باشد. خب بگذریم. ما پیشنهاد می‌کنیم حالا که مقصر پیدا شده، مجازاتش هم بکنیم. پیشنهادهای ما این است:  
گوگرد را به نقطه دوری تبعید کنند. درصورت امکان تبعیدگاه ایشان خارج از کشور باشد.
گوگرد را مجبور کنیم هفته‌ای 7ساعت در یکی از خیریه‌ها فعالیت اجتماعی انجام دهد.
 و گفتند «شیمی‌درمانی استاندارد می‌شود» البته به نظر می‌رسد این استانداردسازی قبل از این هم انجام شده و الکی پز کاری را می‌دهند که قبلا اجرا شده است. کدام استاندارد؟ استاندارد یکسان‌سازی ارایه خدمات به بیماران سرطانی عزیز. کی این یکسان‌سازی عملیاتی شده که شما خبر ندارید؟ عزیزان من. این یکسان‌سازی و استاندارد شیمی‌درمانی وقتی عملیاتی شد که داروهای شیمی‌درمانی کمیاب شد؛ یعنی الان در واقع همه در برابر شیمی‌درمانی استاندارد شده‌اند و دارو گیرشان نمی‎آید.
 و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: «مترو وسیله‎ای است که کلا شلوغ بوده و طبیعی است. شما وقتی صف نانوایی می‌روید، انتظار دارید بلافاصله نان بگیرید؟» و احتمالا حالا شهرداری تهران بیانیه می‎دهد: «آلودگی هوای تهران طبیعی است. شما وقتی تو معدن کار می‎کنید، انتظار دارید هوای جنگل‎های هیرکانی آنجا جریان داشته باشد؟» و سازمان هواپیمایی کشوری هم می‎تواند بیانیه بدهد: «سقوط هواپیماها طبیعی است. شما وقتی یک سیب را بالا می‎اندازید، انتظار دارید تحت اثر جاذبه نباشد و سقوط نکند؟»


تعداد بازدید :  268