شماره ۶۱۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   داشتن خانه و پراید ملاک حذف یارانه نیست| غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: داشتن یک خانه و خودروی پراید ملاک قطع یارانه نیست و مسئولان موظف‌اند به اعتراضات پاسخ شفاف بدهند. او ادامه داد: در مورد این‌که گفته می‌شود یارانه برخی کارمندان و حقوق‌بگیران در تیرماه حذف شده، دولت بنا نداشته است به صرف داشتن یک خانه و ماشین معمولی افراد را از دریافت یارانه نقدی حذف کند.

   بانک‌ها حساب‌های غیرمجاز را مسدود کنند| با ابلاغ بانک مرکزی، بانک‌ها موظف به مسدود کردن حساب‌های خلاف مقررات شدند. مطابق قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب شد شرکت‌های دولتی تمام درآمدهای حاصل از فروش کالا و خدمات خود را به حساب‌های معرفی شده از سوی خزانه‌داری کل کشور واریز کنند تا برحسب مورد طبق احکام و مقررات قانونی مربوط هزینه شود. بر این اساس بانک‌های عامل موظفند نسبت به بستن حساب‌هایی که خلاف مقررات مذکور افتتاح شده‌اند، اقدام کنند.
  گردهمایی بزرگان کارآفرینی ایران و اروپا| اسفندیار باتمانقلیچ بنیانگذار فروم ایران - اروپا از برپایی گردهمایی بزرگان کسب و کار ایران و اروپا خبر داد و گفت: دومین گردهمایی ایران-اروپا به میزبانی شهر ژنو سوییس، با تمرکز بر خدمات بازار مالی و ارتباط تجاری، هفته اول مهرماه برگزار خواهد شد.

   افزایش تردد کشتی‌های خارجی
به بنادر ایران| محمدحسین داجمر مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از افزایش تردد خطوط کشتیرانی خارجی دنیا در یک هفته اخیر خبر داد و گفت: در هفته گذشته بسیاری از خطوط خارجی کشتیرانی تردد‌شان را به ایران آغاز کرده‌اند. او همچنین از احیای خطوط کشتیرانی برای کشورهای اروپایی، کانادا و استرالیا خبر داد و گفت: طی این سال‌ها به‌دلیل کاهش تردد از ظرفیت بهینه خط کشتیرانی آن‌طور که باید استفاده نشده و در برخی موارد مجبور به تغییر کاربری کشتی‌ها شده‌ایم.

توقف صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان| نعمت‌الله نازپرورده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان به دلیل اعتراض کامیون‌داران عراقی نسبت به پرداخت هزینه ضدعفونی خودرو (قرنطینه خودرو) متوقف شده است. او توضیح داد: هزینه ضدعفونی توسط طرف عراقی برای کامیون‌های ورودی و خروجی در مرز پرویزخان عراق سه‌هزار دینار است که رانندگان به بالا بودن این هزینه اعتراض و از حضور برای حمل و بارگیری کالا خودداری کرده‌اند.


تعداد بازدید :  1567