شماره ۱۳۹۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۸ اسفند
صفحه را ببند
چند نکته هنگام روبه‌رو شدن با حیوانات وحشی

وقتی در طبیعت هستید ممکن است در معرض حمله حیوانات مختلف قرار بگیرید. سگ‌ها بیشترین حیواناتی هستند که در طبیعت وجود دارند. حتی اگر قوانین را رعایت کنید و اطراف جنگل‌هایی که انواع حیوانات وجود دارند، اطراق نکنید، باز ممکن است سگ‌ها (البته از نوع وحشی) شما را آزار دهند. بنابراین بد نیست این نکات را بدانید. نکاتی که می‌تواند در مورد دیگر حیوانات نیز راهگشا باشد.
   به هیچ عنوان از سگ نترسید. سگ‌ها به راحتی ترس شما را تشخیص می‌دهند و سریع‌تر از آن چیزی که فکر می‌کنید از آن استفاده می‌کنند. به یاد داشته باشید که همه حیوانات ازجمله سگ‌ها از آدم می‌ترسند. پس دلیلی ندارد شما از آنها بترسید.
  هیچ‌وقت سگ‌ها را تحریک نکنید. بعضی صداها هستند که سگ‌ها به شدت به آنها واکنش نشان می‌دهند. عملا سگ‌ها با این صداها وحشی می‌شوند. مخصوصا اگر شرطی شده باشند.
  هنگامی‌که از کنار یک یا چند سگ رد می‌شوید اولا سعی کنید با چند متر فاصله رد شوید. دوما با آرامش حرکت کنید. نایستید، تند راه نروید و بهتر است به سگ‌ها نگاه نکنید.
  یک چوب‌دستی همراه داشته باشید. بهترین وسیله برای دفاع در برابر سگ چوب‌دستی است. لازم نیست سگ‌ها را بزنید چون عصبی‌تر می‌شوند. فقط آنها را بترسانید.
  اگـر سـگـی سروصـــدا کـرد مطمئن باشید که قرار نیست به شما حمله کند. فقط اعلام هشدار می‌دهد. در این حالت کاری با او نداشته باشید. به مسیر خود ادامه دهید. نه چوب دستی را نشانش بدهید و نه سنگ بزنید. این کارها باعث می‌شود تهدید از جانب سگ تبدیل به عمل شود.
  سنگ هم وسیله خوبی برای دفاع در مقابل سگ‌هاست. اما به هیچ‌وجه به آنها مستقیم سنگ نزنید. کافی است نزدیک سگ، سنگ بزنید. با این کار او می‌ترسد و چندمتر دورتر می‌شود. در صورت وحشی‌تر شدن هم به جای شما به سنگ حمله می‌کند. به این روش اطمینان کنید.
  به هیچ عنوان فرار نکنید. ضعیف‌ترین سگ‌ها زمانی که فرار شما را ببینند تبدیل به یک گرگ خطرناک می‌شوند.
  خرناسه کشیدن علامت حمله قریب‌الوقوع سگ‌هاست. اگر این صدا را شنیدید کاملا آماده باشید. حالت حمله بگیرید و چوب‌دستی را بالا بیارید و به علامت حمله نشان بدهید.
  اگر مجبور شدید با سنگ یا چوب چند سگ را بزنید، قوی هیکل‌ترین سگ را بزنید. البته فراموش نکنید سگ‌های ماده (مخصوصا زمانی که توله داشته باشند) بسیار خطرناک‌تر از نرها هستند.
  سگ‌ها در حمله به دست یا پای شما حمله می‌کنند. اگر مورد حمله واقع شدید بهترین جا برای ضربه زدن به سگ (اگر وسیله دفاعی دارید) پوزه سگ‌هاست. اگر هم وسیله دفاع ندارید می‌توانید به چشم‌های سگ حمله کنید. سایر نقاط سگ‌ها آسیب‌پذیر نیستند.
  اگر آسیب دیدید حتما محل را با آب زیاد بشویید و حتما به پزشک مراجعه کنید.

 


تعداد بازدید :  519