شماره ۴۰۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۸ مهر
صفحه را ببند
آژير

جراحی بزرگ پیوند دست
تیم جراحی بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی بهبود تبریز در عملی نادر توانست دست راست قطع شده یک کارگر جوان را با موفقیت به بدنش پیوند بزند.
بهنام آقازاده که 37‌سال دارد و سرکارگر شرکت «تک تیر بتن» است، درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: 19مهرماه موتور دستگاه‌های کارگاه دچار نقص فنی شد که برای رفع آن به زیرزمین مراجعه کردم. هنگام تعمیر موتور، دستگاه خود به خود شروع به کار کرد و مچ دست راستم در بین تسمه‌ها گیر کرد.
این کارگر جوان گفت: متوجه شدم دستگاه تمام بدنم را به سمت خود می‌کشد و تنها چیزی که در آن لحظه به ذهنم رسید «یاحسین» گویان فریاد زدم تا کارگران برق را قطع کنند.
آقازاده با بیان این‌که کارگرانی که صدای فریادم را شنیده بودند به زیرزمین آمده و با دیدن دست قطع شده من همگی از ترس فرار کردند، او گفت: به دلیل شمع‌گذاری در آن مکان به سختی خود را به بیرون از ساختمان رساندم تا کسی به من
کمک کند.
وی افزود: همکارانم ابتدا وحشت‌زده بودند و بالاخره توانستند دستم را از بین دستگاه آزاد کرده و من را همراه دست قطع شده به تبریز
انتقال دهند.
این کارگر جوان گفت: توسط دوستانم به بیمارستان عالی‌نسب تبریز منتقل شدم و آن‌جا کادر اورژانس مرا به بیمارستان بهبود برای عمل پیوند اعزام کردند.در عمل جراحی دستم دوباره پیوند خورد؛ این‌که دستم بي‌حس و بي‌حرکت بماند برایم مهم نیست، اگر دستم را نداشتم از شدت غصه زنده نمی‌ماندم.
مدیر بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی بهبود نیز درباره چگونگی انجام این عمل پیوندی گفت: با تماس اورژانس بیمارستان عالی‌نسب با این مرکز درخصوص انتقال بیمار، تمام کادر و اتاق عمل برای انجام عمل پیوند آماده شدند. بهمن ذیجاه افزود: با مشورت دو پزشک متخصص تمام لوازم و تجهیزات لازم تا رسیدن بیمار به مرکز آماده و حتی از دیگر مراکز نیز درخواست تجهیزات و کیسه خون شد.

عملیات ضربتی پلیس در دستگیری 71 تبهکار70 سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار و یک قاتل فراری در نقاط مختلف پایتخت دستگیر شدند.
عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ صبح دیروز با اشاره به اجرای این طرح اظهار کرد: در راستای مأموریت قرارگاه مبارزه با سرقت پایتخت برخورد با جرایمی نظیر سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، زورگیری، کیف‌قاپی و... به شکل ویژه در دستورکار مأموران و کارآگاهان پلیس آگهی پایتخت قرار گرفت.
وی با بیان این‌که در ساعت 5:30 صبح دیروز 70 عملیات هماهنگ در نقاط مختلف پایتخت و شش شهر اطراف با حضور بیش از 300 مأمور برگزار شد، خاطرنشان کرد: در جریان این عملیات‌ها 70 سارق حرفه‌ای و یک قاتل فراری که بیش از 90‌درصد آنها دارای سابقه کیفری بودند، دستگیر و به مقر مرکزی پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به فعالیت این افراد خاطرنشان کرد: پیرترین افراد دستگیرشده از 30‌سال پیش سابقه سرقت داشته و بنا به ادعای خودش، آخرین سرقت را یک هفته قبل از دستگیری از منازل انجام داده است.
وی افزود: جوان‌ترین فرد دستگیرشده نیز کمتر از 20‌سال سن داشت و در مجموع در میان 71 دستگیرشده تنها دو یا سه نفر فاقد سابقه کیفری هستند و مابقی همه سابقه ‌دارند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اموال کشف‌شده این سارقان اظهار کرد: تا به حال 15 دستگاه موتورسیکلت، 18 دستگاه خودرو شناسایی و توقیف شده و تعداد زیادی کیف سرقتی و تلفن‌همراه و دیگر اموالی که از راه سرقت و ارتکاب جرم خریداری شده از سارقان کشف شده است.
گفت‌وگو با ابی چهلتن
یکی از سارقان دستگیرشده که پیرترین و باسابقه‌ترین آنهاست و به ابی‌ چهلتن معروف است، گفت: بیشتر از 30‌سال است که سرقت می‌کنم و چند بار هم دستگیر شدم و بیشتر سرقت‌هایی که انجام داده‌ام نیز سرقت طلا و لوازم و اشیای گرانبهای منازل است.
در جریان اجرای این طرح مقادیر زیادی دلار و ارز کشف شد. دستگاه‌های ضبط و پخش خودرو، تعداد زیادی گوشی تلفن‌همراه، لپ‌تاب و قمه از دیگر اقلامه مکشوفه در اجرای این
 طرح بود.


تعداد بازدید :  903