شماره ۴۰۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۸ مهر
صفحه را ببند
جنایت به خاطر یک کاسکو


گروه حوادث| زندانی فراری به خاطر یک طوطی کاسکو جنایتی هولناک را رقم زد.
ساعت 30: 02 چهاردهم اردیبهشت‌ماه جوانی 30ساله که از ناحیه گردن مورد اصابت جسم تیز قرار گرفته بود، توسط راننده یک خودرو پژو 405 به بیمارستان منتقل و راننده خودرو به بهانه پارک کردن خودرو از بیمارستان خارج و متواری شد.
با اعلام خبر به کلانتری 121 سلیمانیه، مأموران کلانتری در بیمارستان حاضر شدند و با تصاویر دوربین‌های مداربسته بیمارستان خودرو پژو 405 مشکی‌رنگ را شناسایی کردند که راننده آن پس از انتقال جوان مصدوم به بیمارستان، اقدام به فرار کرده است.
مأموران به محل سکونت صاحب خودرو به نام «محمدرضا» 26ساله در اتوبان آهنگ رفتند و او را دستگیر کردند.
«محمدرضا» در بازجویی‌های اولیه مدعی شد که مرد مصدوم را نمی‌شناسد و صرفا با انگیزه انسان‌دوستانه و برای کمک، اقدام به انتقال این شخص به بیمارستان کرده است.
همزمان با دستگیری مالک خودرو پژو 405، از طریق بیمارستان به کلانتری 121 سلیمانیه اطلاع داده می‌شود که جوان مجروح داخل بیمارستان با وجود انجام اقدامات درمانی و به علت شدت جراحت واردشده به ناحیه گردن، جان باخته است.
بلافاصله پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز تحقیقات، کارآگاهان به محل سکونت مالک خودرو پژو 405 مراجعه و اطلاع پیدا کردند که محمدرضا برادر یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای پلیس آگاهی به نام علیرضا 30ساله در زمینه «کیف‌قاپی»، «زورگیری»، و «گردنبندقاپی» است و علیرضا یک هفته پیشتر، با قرار وثیقه آزاد و از آن‌زمان متواری شده بود.
بررسی فرضیه نقش و مشارکت احتمالی وی در ارتکاب جنایت در دستور کار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان در تحقیقات بعدی و با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی هویت مقتول به‌عنوان یکی از مجرمان حرفه‌ای در زمینه کیف‌قاپی و سرقت داخل خودرو و همچنین یکی از دوستان علیرضا، به‌نام «مجتبی» 30ساله شدند.
در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دهم در تحقیقات از محل سکونت محمدرضا و علیرضا دوبرادر اطلاع پیدا کردند که مقتول به منزل آنها در اتوبان آهنگ مراجعه کرده و در آن‌جا با علیرضا درگیر شده است که مجتبی  توسط علیرضا مورد اصابت چاقو از ناحیه گردن قرار گرفته و پس از فرار قاتل از محل جنایت، مقتول توسط محمدرضا  به بیمارستان منتقل شده است.
با آغاز تحقیقات جهت شناسایی مخفیگاه علیرضا، کارآگاهان در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که علیرضا پس از متواری شدن از تهران و اطلاع از مرگ مجتبی، به یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام حامد 28ساله در زمینه سرقت لوازم داخل خودرو پناه برده و زندگی زیرزمینی را آغاز کرده است. همچنین کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که حامد و علیرضا گروه جدیدی در زمینه سرقت داخل خودرو ایجاد کرده و سرقت‌های‌متعددی در تهران و کرج انجام داده‌اند. همزمان با اقدامات و تحقیقات گسترده پلیسی، مخفیگاه حامد نیز در خیابان فرهنگ شناسایی و با اطمینان از حضور متهم اصلی پرونده در این محل، علیرضا دستگیر شد.
متهم به قتل مجتبی اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: «شب حادثه به همراه مجتبی به خانه ما رفتیم؛ مجتبی قصد داشت تا طوطی‌اش را از من بازپس بگیرد اما من مخالفت کردم و مانع بردن طوطی شدم. همین موضوع زمینه درگیری ما دو نفر شد. درحالی‌که قصد داشتم با چاقو ضربه‌ای به پیشانی مجتبی زده تا او را بترسانم، ناگهان او سرش را به پهلو کشید و همین موضوع باعث شد تا چاقو به گردن او برخورد کند. زمانی‌که مجتبی چاقو خورد، او خودش را به بیرون از خانه ما رساند و در آن‌جا با توجه به خونریزی شدید ناشی از پارگی رگ اصلی گردن بیهوش شد و روی زمین افتاد. من که بسیار ترسیده بودم به سرعت از محل فرار کردم. بعدا متوجه شدم که برادرم، مجتبی را به بیمارستان رسانده و در آن‌جا جان باخته است».


تعداد بازدید :  903