شماره ۴۰۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۸ مهر
صفحه را ببند
روي خط خبر

واکنش امام جمعه اصفهان به اسید‌پاشی‌های سریالی
اسیدپاشی موضوعی است که معمولا در حوزه اجتماعی و حوادث بررسی می‌شود و علت‌های آن هم از خصومت گرفته تا ماجراهای عاشقانه، بررسی می‌شود. اما این روزها اسیدپاشی پایش به حوزه سیاست هم باز شده است. چراکه در پی انتشار خبر اسیدپاشی زنجيره‌اي به صورت چند زن و دختر جوان در اصفهان شایعه‌هایی هم مبنی بر احتمال ارتباط آن با موضوع بدحجابی شنیده شد.  در این بین اما صحبت‌های ماه جاری امام جمعه اصفهان مبنی بر این‌که باید برای وضع حجاب در کشور  اقدامی عملی کرد شبهاتی ایجاد کرد که در همین راستا حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح این خطبه‌اش گفت من نگفتم که تذکر فراتر از لسانی باشد، گفتم آنچه وظیفه یک مسلمان است تذکری ناصحانه، مشفقانه و مودبانه است. اگر قرار باشد برخوردی صورت بگیرد باید به صورت قانونی باشد و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی چنین مساله‌ای را پیگیری کنند تا کسی خودسرانه وارد این گود نشود. این اقدامات خودسرانه به هیچ وجه صحیح نیست. محمدتقی رهبر اسیدپاشی‌های اخیر در این شهر را محکوم و تصریح کرد: اینگونه کارها در قانون و شرع هیچ مجوزی ندارد. این کار محکوم است، پیگرد قانونی، مجازات شرعی و دیه دارد و اگر کسی مرتکب چنین کاری شده، باید پیگیر بود چون اینگونه کارها در قانون و شرع هیچ مجوزی ندارد. حتی اگر یک زن به بدترین وضع به خیابان بیاید مجازاتش چنین چیزی نیست. کسی حق ندارد از این کارها بکند. اگر کسی چنین کارهایی را کند مجازات شرعی دارد و حکم قرآن و قصاص دارد. اما پس از این اظهارات، نمایندگان مجلس هم بالاخره پس از یک هفته سکوتشان پیرامون این اتفاق را شکستند. محمدعلی اسفنانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از جلسه کمیسیون قضایی پیرامون این موضوع خبر داد و گفت:  اگر نیازی بود به اصفهان سفر خواهیم کرد و با رئیس‌کل دادگستری و دادستان اصفهان جلسه می‌گذاریم، حتی می‌توانیم با قربانیان اسیدپاشی نیز دیدار کنیم تا ان‌شاء‌الله این پرونده با سرعت بیشتری پیش برود. از سوی دیگر علی ایرانپور، نماینده مبارکه در مجلس هم گفت که اسیدپاشی در اصفهان موجب ایجاد فضای ناامنی و رعب در استان شده است. هرچند نیروی انتظامی استان وظایف خود را متناسب با امکاناتش انجام می‌دهد ولی متاسفانه خلأ قانونی و اجرا نشدن قانون موجود از یک‌سو و جدیت نداشتن دستگاه قضایی از سوی دیگر موجب آسوده خاطر شدن متخلفان و فرصت‌طلبان شده است.

دولت پاکستان مسئول شهادت مرزبانان ما در سراوان است
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دولت پاکستان مسئول شهادت مرزبانان ما در سراوان است، گفت:  متاسفانه دولت پاکستان با اجرای سیاست‌های سازمان اطلاعاتی آمریکا عملا به پایگاه تروریست‌ها تبدیل شده است. رجب رحمانی در نطق میان‌دستور جلسه‌علنی دیروز افزود: اگر پاکستان نمی‌تواند مرزهای خود را کنترل کند، اجازه حملات نیروهای ایرانی علیه تروریست‌ها در خاک این کشور را بدهد.  وی ابراز امیدواری کرد که پاکستان با توجه به همسایگی شرایطی ایجاد نکند که به ضرر او تمام شود.

تذکر کتبی علی مطهری به وزیر ارتباطات
نماینده مردم تهران در مجلس  به وزیر ارتباطات درباره علت فیلتر شدن سایت خبری «انتخاب» تذکر کتبی داد. به گزارش فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به وزیر ارتباطات در مورد فیلتر شدن سایت خبری «انتخاب» تذکر داد که این تذکر از سوی هیأت‌رئیسه قرائت شد. یادآور می‌شود پایگاه اطلاع‌رسانی «انتخاب» از روز نهم مهر فیلتر شده است.

پاسخ بادامچیان به خرازی
اصلاح‌طلبی را غیرایرانی یا غیرمسلمان نمی‌دانم
نایب‌رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این‌که اصلاح‌طلبی را غیرایرانی یا غیرمسلمان نمی‌دانم، گفت: مشی اخلاقی حاکم در مؤتلفه اسلامی، همان مشی مرحوم استاد عسگراولادی است.  به گزارش تسنیم، اسدالله بادامچیان نایب‌رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درخصوص نظرات اخیر صادق خرازی که گفته بود ای‌کاش در مؤتلفه مشی اخلاقی شادروان مرحوم آقای عسگراولادی حاکم می‌شد، اظهار داشت: هر کس نظرش اگر طبق مبانی و اصول باشد محترم است.  بنده براساس همان مشی برادر بزرگوارم مرحوم عسگراولادی سخن گفته‌ام.  وی افزود: تذکراً این جانب عضوی کوچک از حزب پرافتخار موتلفه اسلامی هستم و ادعایی نداشته و ندارم و اگر بخواهم مانند کسی باشم، دوست دارم بهشتی گونه رفتار و گفتار داشته باشم نه کسینجر صهیونیست که عامل استکبار آمریکاست.  نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: در مورد اصلاح‌طلبی و اصلاحات نیز نظرات خود را با رعایت احترام و ادب گفته‌ام و آنها را غیرایرانی یا غیرمسلمان ندانسته و نمی‌دانم اما مسلماً مشی و استراتژی و تفکرات اصلاح‌طلبان موجود را نمی‌پسندم.


تعداد بازدید :  903