شماره ۴۰۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۸ مهر
صفحه را ببند
خبر

قدردانی روحانی از رهبر انقلاب به‌دلیل ترسیم افقی راهبردی در مسیر تعالی شورایعالی انقلاب فرهنگی
رئیس‌جمهوری در نامه‌ای به محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی خود و همه اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه شورا، از تمدید احکام اعضای فعلی و تعیین سه عضو حقوقی جدید این شورا و نیز ترسیم افقی راهبردی در مسیر تعالی شورایعالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد.  به گزارش ایرنا، در بخشی از نامه، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، آمده است: مردم صاحبان و حاملان فرهنگ هستند؛ از این‌رو نقش اول در هر سیاست فرهنگی متعلق به خود مردم است؛ مردم ما با خودآگاهی نسبت به تاریخ، فرهنگ و تمدن خویش، دلبستگی به ارزش‌های اخلاقی، اسلامی و زمان آگاهی نسبت به تمدن جدید، فعالانه در راه تولیدِ فرهنگیِ بومی و به‌گزینی در مصرف کالاها و محصولات فرهنگی جهانی گام برمی‌دارند.  در این دیدگاه سیاست‌های فرهنگی مستلزم رویکردی ایجابی برای جوشش و آفرینش و حل مسائل است و نه رویکردی سلبی برای سکون و رکود و ایجاد موانع.  از این‌رو باید از تلاش‌ها و آفرینش‌های فرهنگی و اجتماعی جوانانمان که پرورده بستر ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند استقبال کرد و دلسوزانه به باغبانی این بوستان پرگل برخاست.
در بخش پایانی این نامه نیز آمده است: همه نهادهای مسئول باید با تلاشی افزونتر در مسیر طولانی تحقق اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی به جبران کاستی‌ها بپردازند و با افزایش اعتماد و مشارکت مردم، شکوفایی ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در جامعه را سامان دهند.  بی‌تردید در این راه بلند، رهنمودها و حمایت‌های رهبری بزرگوار، هدایتگر و توان‌افزا خواهد بود و تلاش‌های شورایعالی انقلاب فرهنگی را جهت خواهد داد.  ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر، توفیقات روزافزون حضرتعالی را از خداوند منان خواستارم.

آملی‌لاریجانی: دستگاه قضایی با همه مراجعان باید محترمانه و بی‌طرفانه رفتار کند
رئیس قوه قضائیه سرمنشأ مشکلات در دستگاه قضایی را «کمبود نیروی انسانی کارآمد» دانست و گفت: بخشی از پرورش نیروی انسانی کارآمد در قوه قضائیه از طریق توجه به اخلاق حرفه‌ای و بهداشت روان کارکنان امکان‌پذیر است.
به گزارش میزان، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سلامت قوه قضائیه و نمایندگان استانی مرکز سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سلامت دستگاه قضایی، افزود: پیش از تصدی ریاست قوه قضائیه در بررسی‌هایی که به منظور ارزیابی مشکلات دستگاه قضایی و یافتن کاستی‌ها آغاز کردم، متوجه شدم که بخش بزرگی از مشکلات قوه قضائیه ازجمله اطاله دادرسی و اتقان آرا ناشی از کمبود نیروی انسانی کارآمد و مجرب است و در این میان آنچه بیش از همه مغفول مانده نقش و جایگاه اخلاق حرفه‌‌ای و بهداشت روان در کارآمدسازی نیروی انسانی است.
آملی‌لاریجانی یکی از آسیب‌های مطرح در دستگاه قضایی را در نحوه برخی برخورد‌ها با مراجعان دانست و افزود: در دستگاه قضایی با همه مراجعان باید محترمانه و بی‌طرفانه رفتار شود که بخشی از نهادینه شدن این رویکرد به اخلاق حرفه‌ای بازمی‌گردد اما بخش دیگری از تکریم ارباب رجوع از طریق کاهش فشار روانی و ایجاد آرامش خاطر برای کارکنان و قضات محقق می‌شود.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تأکید بر این‌که باید کارهایمان رنگ خدایی داشته باشد، اظهار کرد: باید در همه مراحل کارمان به حق تعالی توجه داشته باشیم که در این صورت درون انسان متحول شده و حب خدا جایگزین آن می‌شود.

مواضع تروریست‌های پاکستان باید موشک‌باران شود
نماینده زابل طی تذکری شفاهی در جلسه دیروز مجلس خطاب به شورایعالی امنیت ملی خواستار برخورد با تروریست‌ها در خارج از مرز‌ها و موشک‌باران مواضع آنان شد.
به گزارش ایلنا، حسینعلی شهریاری طی تذکری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درگیری اخیر مرزبانان با تروریست‌ها و قاچاقچیان، خطاب به دولت و وزارت امورخارجه، اعلام کرد:  از مسئولان دولت و وزارت امورخارجه می‌خواهم که تدابیر لازم را اتخاذ کنند.  کما این‌که چندین‌بار نیز این مطلب به آنان اعلام شده است. بنده به آقای روحانی نیز این مطلب را گفته‌ام که ایشان در پاسخ به بنده گفتند مطلب را با آقای شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت در میان بگذارید.
رئیس کمیسیون بهداشت در ادامه نیز از برخی اقدامات نیروی انتظامی انتقاد کرد و گفت:  در استان بنده برخی از شهروندان به دلیل ناامنی از شهر‌های مرزی مهاجرت کرده‌اند و شهر با مشکل عدیده‌ای رو‌به‌روست.  این نماینده استان سیستان‌وبلوچستان در پایان ضمن انتقاد از عملکرد دولت پاکستان در مهار تروریست‌ها و قاچاق‌چیان، خطاب به علی لاریجانی به‌عنوان عضو شورایعالی امنیت ملی اعلام کرد:  تقاضا دارم تا اجازه برخورد با تروریست‌ها در خارج از مرز‌ها داده شود یا مواضع آنان موشک‌باران شود. علی لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر شهریاری تصریح کرد:  این مسائل با سنای پاکستان در میان گذاشته شده است.


تعداد بازدید :  914