شماره ۴۰۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۸ مهر
صفحه را ببند
... کاهش دمای هوا در تهران و دیگر شهرها

بنا بر اعلام سازمان هوا‌شناسی کشور با ورود یک سامانه بارشی از شمال غرب کشور، از امروز دوشنبه نیمه غربی، سواحل جنوبی دریای خزر و دامنه‌های غربی و مرکزی البرز تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند و بارش‌ها در شمال غرب بیشتر به صورت برف مورد انتظار است. سازمان هوا‌شناسی تصریح کرد، روز سه شنبه هفته جاری این وضعیت علاوه بر مناطق یاد شده به نواحی مرکزی و شمال شرق کشور نیز کشیده می‌شود.
بر همین اساس امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر و بخش‌هایی از غرب و روز سه‌شنبه در غرب و دامنه‌های مرکزی زاگرس این سامانه همچنان فعالیت خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود از صبح دوشنبه تا صبح سه‌شنبه این هفته به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی، دمای هوا بین 8 تا ۱۴ درجه سلسیوس در نوار شمالی به ویژه در سواحل دریای خزر کاهش یابد و طی این مدت دریای خزر نیز متلاطم و طوفانی خواهد شد. همچنین برای امروز در جنوب غرب و غرب کشور وزش باد شدید جنوبی پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود روز دوشنبه در مناطق جنوبی خوزستان، گرد و خاک باعث کاهش دید افقی شود.
این سامانه بارشی روز چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور فعالیت می‌کند و به تدریج از اواخر وقت چهارشنبه از کشور خارج می‌شود. با توجه به وزش باد شدید شرقی در جنوب سمنان و شمال قم، انتظار می‌رود باد و گرد و خاک شهرهای جنوبی استان تهران را امروز دوشنبه در بر گیرد.  کمینه و بیشینه هوای تهران امروز به ۱۴ تا ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش‌های پراکنده گاهی وزش باد خواهد داشت. همزمان باکاهش دما در برخی از نقاط کشور، کمینه و بیشینه هوای تهران روز سه‌شنبه این هفته بین 8 تا ۱۷ درجه بالای صفر خواهد رسید و پیش‌بینی‌ها حاکی است که آسمان تهران نیز در این روز ابری همراه با بارش باران و وزش باد خواهد بود.

 


تعداد بازدید :  201