شماره ۴۰۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۸ مهر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

سیدضیا‌ءالدین دری کارگردان مجموعه‌های تاریخی درباره ساخت سریال درباره حضرت زینب (س) بیان کرد که طرح این کار به تلویزیون تحویل داده شده اما این سازمان تا زمانی که بودجه کافی نداشته باشد کارها را جدی نمی‌گیرد.

نمایش «فصل مه‌آلود» به نویسندگی و کارگردانی دیانا فتحی و تهیه‌کنندگی نورالدین حیدری‌ماهر با حضور بازیگران تئاتر ایران و گرجستان در قالب اثری مشترک روز ۱۶ مهر (۸ اکتبر) در جشنواره بین‌المللی تفلیس اجرا شد که با استقبال تماشاگران و منتقدان تئاتر همراه شد.

احمدرضا احمدی، شاعر به علت وخامت حال عمومی‌ و داشتن مشکلات قلبی، شامگاه شنبه 26 مهر 93 به بیمارستان آتیه منتقل و در بخش پُست CCU این بیمارستان بستری شد.

اكبر محمدی و امیرعباس ستایشگر با حكمی از سوی حسن ریاحی به‌عنوان مشاوران دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر منصوب شدند.


الیزابت پنا هنرپیشه آمریکایی-کوبایی فیلم و سریال‌هایی چون «ساعت شلوغی» و «خانواده مدرن» پس از یک بیماری کوتاه‌مدت در 55سالگی بدرود حیات گفت.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «من دیه‌گو مارادونا هستم» به کارگردانی بهرام توکلی از امروز در تهران آغاز می‌شود.

نخستین اثر موسیقایی مشترک هنرمندان ایران و غزه به مناسبت پیروزی در جنگ 51روزه و با عنوان «غزه؛ صخره‌الانتصار» منتشر شد.

فيلم روسي «لوياتان» كه به‌عنوان نامزد اين كشور براي اسكار بخش خارجي معرفي شده، جايزه اصلي جشنواره فيلم لندن را به خانه برد.

جلیل سامان از آغاز پیش‌تولید سریال 34قسمتی «چمران»، انتخاب لوکیشن‌هایی در تهران، کردستان و کشور لهستان و این‌که هنوز بازیگران و نام سریال نهایی نشده‌ است، خبر داد.

مدیر مرکز فرهنگی میثاق از تولید یک مجموعه مستند 6 قسمتی با عنوان «غارت» در شیلی به کارگردانی دائونو توتورو خبر داد که به تخریب و غارت منابع طبیعی و معدنی در آمریکای لاتین می‌پردازد.

حسن نقاشی کارگردان فیلم «شاه جهان» که درباره بنیانگذار اولین بانک ایرانی ساخته شده است، درباره موضوع و مسیر پژوهش این مستند توضیح داد.

نیکی کریمی که فیلم «یک شب» او به‌عنوان دومین ساخته سینمایی‌اش در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود، پنجمین فیلمساز زن است که همزمان فیلم روی پرده سینماها دارد.


نخستین نمایشگاه فردی محمدرضا شیروانی باعنوان «تکه‌چسبانی و پیکره» از تاریخ 25 تا 30مهرماه در گالری آپادانای اصفهان برپا شده است.

سرپرست و رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران از انجام یکسری بازسازی در ترکیب این مجموعه موسیقایی خبر داد و به مخاطبان موسیقی وعده داد که کنسرت جدید این ارکستر، برنامه ویژه و مهمی خواهد بود.

انجمن نويسندگان كودك و نوجوان كلاس‌هاي پاييزه خود را ويژه بزرگسالان در دوره‌هاي داستان‌نويسي، ويرايش و قصه‌نويسي خلاق برگزار مي‌كند. مهلت ثبت نام تا 16 آبان اعلام شد.

به گفته غلامرضا فرجی پخش‌کننده فیلم «خانوم»، فروش این فیلم از زمان اکرانش تا امروز رو به افزایش بوده و به رقم 440‌میلیون در تهران و شهرستان‌ها رسیده است.

به گفته پخش‌کننده فیلم «ساکن طبقه وسط»، فروش کل این فیلم در تهران به مبلغ 70‌میلیون تومان رسیده است و در برخی از سینماها برای این فیلم سانس فوق‌العاده در نظر گرفتند.


تعداد بازدید :  894