شماره ۴۰۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۸ مهر
صفحه را ببند
پرسه در بازار

میوه و لبنیات رکورددار گرانی

بانک مرکزی گزارش متوسط قیمت خرده‌فروشی مواد خوراکی را در هفته منتهی به 18 مهر منتشر کرد. بر این اساس، در هفته گذشته نرخ 6 گروه افزایش، دو گروه کاهش و سه گروه ثبات داشته است. در هفته گذشته بهای برنج، میوه و سبزیجات، گوشت قرمز، مرغ و قند و شکر افزایش، بهای گروه لبنیات و تخم‌مرغ کاهش یافته و نرخ گروه حبوب، چای و روغن نباتی ثابت مانده است. مقایسه قیمت موادغذایی با‌ سال گذشته نشان می‌دهد که میوه با 22.4‌درصد و لبنیات با 12.4‌درصد بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. پس از آن چای با 10.5، گوشت قرمز 7.4، قند و شکر 7.2، برنج 3.1‌و تخم‌مرغ 0.9‌درصد افزایش نرخ داشته‌اند.

بازار کامپیوترهای رومیزی کساد شد

فروش مانیتورهای رومیزی کاهش قابل توجه داشته و به سمت کاربری‌های خاص متمایل شده است. فعالان بازار کالاهای دیجیتال می‌گویند این مانیتورها در بازارهای جهانی نیز طرفداران خود را از دست داده‌اند و لپ‌تاپ‌ها جایگزین شده‌اند. به گفته فعالان این بازار، پرفروش‌ترین مانیتورهای رومیزی در ایران ارزان‌ترین‌ها هستند این درحالی است که در بازار جهانی مانیتورهای ارزان‌قیمت از رده خارج به شمار می‌آیند. به گفته فروشندگان لوازم دیجیتال، اغلب فروش مانیتور رومیزی در ایران از طریق مناقصات و استعلامات است و مشتریان اداری و شرکت‌ها عمده‌ترین خریداران مانیتورهای رومیزی در ایران را تشکیل می‌دهند.

وعده کاهش قیمت میوه در ماه محرم

حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میدان میوه و تره‌بار از کاهش نرخ میوه در آغاز ماه محرم خبر داد و گفت: با وجودی که قیمت میوه در اعیاد قربان و غدیرخم افزایش یافته بود اما با فرارسیدن ماه محرم به تدریج کاهش می‌یابد. به گفته مهاجران هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم انگور بین 2 تا 8‌هزار تومان، انواع سیب 2 تا 5.5‌هزار تومان، انار 2 تا 7‌هزار تومان و شلیل 4 تا 5.5‌هزار تومان است. وی درخصوص قیمت میوه‌های لوکس نیز گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم پسته تازه خوری درجه یک بین 16 تا 18‌هزار تومان، موز 4‌هزار و 800 تا 5‌هزار و 200 تومان، هر کارتن آناناس 6 تا 8 تایی بین 90 تا 105‌هزار تومان است.

 


تعداد بازدید :  899