شماره ۴۰۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۸ مهر
صفحه را ببند
بازار جهانی

عرضه iOS 8.1 جدید
نسخه جدید iOS 8.1 قرار است 20 اکتبر همراه با سرویس Apple Pay عرضه شود. این نسخه سازگاری و هماهنگی بیشتری با نسخه جدید سیستم عامل OS X به نام «Yosemite» دارد. دارندگان آیفون‌های 6 و 6 پلاس با استفاده از iOS 8.1 می‌توانند (در برخی کشور‌ها) از سیستم پرداخت مخصوص اپل به نام اپل پِی استفاده کنند و از طریق آن با استفاده از گوشی پول موارد خریداری‌شده از فروشگاه‌ها را پرداخت کنند. نسخه جدید iOS همچنین ویژگی Camera Roll را به آیفون برمی‌گرداند.

جای گوشی‌های آمریکایی و کره‌ای در چین تنگ می‌شود
اخیرا گزارشی توسط یکی از مراکز مستقل پژوهشی در ارتباط با بازار چین و البته در بازه زمانی سه‌ماهه سوم ‌سال 2014 منتشر شده است که وضع و جایگاه برندهای تلفن همراه را در بین چینی‌ها نشان می‌دهد. مارکت ریپورت در گزارش خود گفته است که در سه‌ماهه سوم همچون سه‌ماهه دوم‌ سال‌جاری میلادی (2014) کاربران موبایل در این کشور مجموعا یک‌میلیارد و 270‌میلیون بوده که از این میان نزدیک به 40‌درصد از خدمات نسل‌های سوم و چهارم استفاده کرده‌اند. در تحلیل‌های این موسسه به وضوح مشخص است که سهم سامسونگ با محاصره شدن توسط برندهای چینی نظیر شیائومی، لنوو، هواوی و کول‌پد رفته‌رفته در این کشور کاهش یافته است.

نکسوس 6  به بازار می‌آید
گوگل به تازگی جدیدترین محصولاتش را شامل یک گوشی 6اینچی، یک تبلت و یک دستگاه پخش صدا و تصویر رونمایی کرد. گوشی گوگل کهNexus6 نام دارد توسط کمپانی موتورولا ساخته شده و دارای صفحه تصویری 6اینچی است. گوشی با 6 اینچ اندازه صفحه‌نمایش، بزرگترین گوشی نکسوسی و در عین حال بزرگتر از محصولاتی چون آیفون 6 پلاس و گلکسی نوت 4 است. مانند نوت 4 و G3، نکسوس 6 نیز دارای صفحه‌نمایشی با رزولوشن QHD است. این گوشی همچنین یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های بازار، اسنپ دراگون 805 را در درون خود دارد. دوربین‌های عقب و جلوی آن به ترتیب 13 (با لرزش گیر اپتیکال تصویر) و 2 مگاپیکسلی است و یک باتری 3220 میلی‌آمپر ساعتی منبع تغذیه آن است.

برنامه‌نویسی برای ساعت هوشمند اپل
اپل با عرضه واچ کیت خود به برنامه‌نویسان امکان خواهد داد تا طراحی برنامه‌های سازگار با ساعت هوشمند این شرکت را که در بهار ‌سال 2015 عرضه می‌شود، آغاز کنند. قرار است این ابزار موسوم به واچ کیت تا حداکثر یک ماه آینده در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. البته شرکت‌های بزرگ فناوری منتظر عرضه این ابزار کمکی از سوی اپل نمانده‌اند و بسیاری از آنها درحال طراحی برنامه‌های خود برای ساعت اپل هستند که ازجمله آنها می‌توان به توییتر، برخی شرکت‌های هواپیمایی، تعدادی از هتل‌های زنجیره‌ای، Pinterest، شرکت خودروسازی بی‌ام‌و، ‌هانی ول و ... اشاره کرد.


تعداد بازدید :  921