شماره ۴۰۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۸ مهر
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

رکورد 52‌میلیون خودروی بازپس فرستاده‌شده
براساس گزارش سی‌ان‌ان شرکت‌های خودروسازی تاکنون 52‌میلیون خودرو در سراسر آمریکا را بازپس گرفته‌اند. این رقم نشان می‌دهد از هر 5 خودرو در جاده‌های این کشور یکی به دلیل مشکلات فنی به کارخانه بازگشته است. این رقم در مقایسه با خودروهای بازپس داده‌شده به شرکت‌ها در 2004 میلادی (30.8‌میلیون) رکورد محسوب می‌شود. بیشترین میزان خودروهای بازپس داده‌شده به شرکت جنرال موتورز تعلق دارد.

بازار آسیا از چشم تولیدکنندگان کالاهای لوکس افتاد
 تظاهرات در هنگ‌کنگ، رکود اقتصادی و اقدامات برای مبارزه با فساد در چین و با کودتایی در تایلند همراه شده است. به این ترتیب بازار کالاهای لوکس آسیا دیگر رشد چندانی نخواهد کرد.

دود کاهش قیمت نفت به چشم عربستان رفت
براساس اعلام بانک دویچه آلمان، 6 کشور وابسته به نفت بیشترین تأثیر را از کاهش قیمت می‌بینند. قیمت نفت پایین‌تر از 99.2 دلار عربستان را امسال با کسری بودجه مواجه می‌کند و کشورهای ونزوئلا، بحرین، نیجریه، عمان و روسیه به ترتیب بیشترین آسیب را از کاهش قیمت خواهند دید.

چشم سرمایه‌گذاران غربی به صنعت هوایی ایران
با توجه به نیاز ایران و غرب به همکاری در زمینه صنعت هوانوردی، لغو تحریم‌ها علیه ایران در این بخش می‌تواند در آینده‌ای نزدیک اتفاق بیفتد. 36 شرکت هوایی ایرانی و خارجی در ایران فعالیت دارند که تعدادی از آنها اخیراً اعلام کرده‌اند قصد توسعه ظرفیت حمل‌ونقل هوایی خود در سال‌های 2014 و 2015 را دارند. به‌علاوه، ایران از پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک قطب پروازی در سطح جهان برخوردار است. تولیدکنندگان غربی به‌شکلی محتاطانه با استفاده از فرصت ناشی از توافق موقت ژنو درحال تأمین تجهیزات و خدمات امنیت پرواز به ناوگان حمل‌ونقل هوایی سالخورده ایران هستند.


تعداد بازدید :  919