شماره ۱۱۲۰ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
رئیس‌جمهور در همدان تأکید کرد:
اشتغال و پیشرفت زنان اولویت دولت است
درخانه بنشینید و رأی‌ندهید، درپیاده‌ رو هم دیوارمی‎کشند

رئیس‌جمهوری در جمع هواداران خود در همدان تصریح کرد: ما آمده‌ایم به بداخلاقی‌ها پایان دهیم، آمده‌ایم تا به خشونت‌طلبان و افراطیون پایان دهیم. حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مردم همدان با بیان این مطلب خطاب به رقبايش تأکید کرد: دوران شما تمام شده است، شما هشت‌سال در این کشور بودید و مردم دیدند با مردم چه کردید. من از شما غیورمردان و زنان می‌پرسم آیا شما امروز بیست نفر جرأت می‌کنید در اجتماع ستاد رقیب جمع شوید.
وی با یادآوری این‌که ما دنبال آزادی هستیم، گفت: حتی در ‌سال برنامه‌های انتخاباتی‌مان بداخلاق‌ها را هم راه می‌دهیم. اینجا روزی است که ما باید برای روزهای آینده تصمیم بگیریم. روحانی خطاب به رقبای خود گفت: شما منطقتان ممنوع‌کردن است، چیز دیگری ندارید، منطق شما هوچی‌بازی است. شما در مسیر پیشرفت و آزادی کشور ما نخواهید بود.
روحانی که در سفرش به همدان، خط آهن این شهر را نیز افتتاح کرد، با اشاره به تلاش‌های دولت برای افتتاح خطوط آهن در بسیاری از شهرها گفت: «مردم ما امروز در همدان شاهد بودند دولت یازدهم یک و نیم برابر سال‌های قبل برای همدان تلاش کرد؛‌ به‌رغم خواست دلواپسان که از افتتاح بدشان می‌آید، امروز راه‌آهن همدان افتتاح شد، ماه‌های بعد نیز راه‌آهن کرمانشاه، ارومیه، رشت و تبریز افتتاح خواهد شد. امروز می‌بینيد که در عرض چند ماه پنج استان مهم کشور ما به راه‌آهن سراسری وصل می‌شود. دولت یازدهم دولت اتصال ایران به جهانیان است. امروز می‌بینید که در چند ماه 5 استان به راه‌آهن سراسری متصل می‌شود. این دولت مصمم است که به‌زودی سازمان ملی جوانان را افتتاح کند.»
روحانی درادامه با اشاره به اهمیت شرکت گسترده در انتخابات گفت: «من از شما سوال می‌کنم چه شده است که برای عده‌ای از کاسبان تحریم غصه ایجاد شده است؟ هر چقدر ناراحت و غصه‌دار باشید بدانید که این مردم 12 روز دیگر پاسخ شما را خواهند داد. ملت ما در انتخابات خرداد 92 اعلام کرد خشونت را قبول ندارد. ملت ما اعلام کرد که راه حصر و انزوای ایران را نمی‌پذیرد. ملت ایران یک‌بار دیگر هم اعلام کرد که مسیرش مسیر آزادی است و آن اسفند 94 بود. اردیبهشت 96 هم یک‌بار دیگر مردم ایران اعلام می‌کنند آنهایی که در طول 38‌سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، را قبول ندارند. من به همه دوستان و همه آنهایی که این روزها از پول بیت‌المال و پولی که به خاطر امنیت به آنها داده شده است، به روستاها و شهرها می‌روند تا مردم را ناامید کنند می‌پرسم چه چیزی موجب هراس شما شده است؟ اگر این ملت هم پیروز شود، شما هم پیروز خواهید بود. اگر این ملت پیروز شود، آن وقت در سفره‌تان نانی را خواهید خورد که حاصل دسترنج کشاورز ایرانی است.»
روحانی در سخنان خود به نحوه مدیریت کشور در دوره دولت قبلی انتقاد کرد و گفت: «آن روزی که 750‌میلیارد پول نفت در دستتان بوده است، برای مردم ایران چه کردید؟ چه شده است که سخنگوی یک نهاد در این دو سه هفته سیاه‌نمایی دولت را یاد گرفته است؟
 شما نمی‌خواهید روحانی این مسیر را ادامه دهد. 12 روز دیگر باید راهمان را به جهانیان یک‌بار دیگر اعلام کنیم. ما انحصارگرایان را نمی‌خواهیم. ما آنهایی که پشت میز نشسته‌اند و حکم صادر کرده‌اند، نمی‌خواهیم. راه ما مشخص است. راه ما همزیستی مسالمت‌آمیز میان اقوام ایرانی است. ما نمی‌گذاریم‌ درصد درست کنید. ما ملت صد‌در‌صدی هستیم. ملت ایران با حقوق شهروندی واحد راه‌مان را ادامه می‌دهیم.»
رئیس‌جمهوری در همدان همه مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کرد و گفت: «من از همه شما می‌خواهم که 29 اردیبهشت که روز حماسه ماست، همه به پای صندوق بروید. به پای صندوق رأی بروید، اما تنها نروید. هر نفر به همراه 11 نفر دیگر به صندوق بروید یعنی 12 نفره به پای صندوق آرا بروید. همه آنهایی که می‌خواهند ناامنی را به کشور بازگرداند و می‌خواهند آرامش منطقه را برهم بزنند، بدانند ما برای آرامش و امنیت و پیشرفت ایران عزیز به پای صندوق رأی خواهیم رفت.»
حسن روحانی اشتغال و پیشرفت زنان را از برنامه‌های اصلی دولت خود خواند و گفت: «ما برای پیشرفت و اشتغال زنان به پای صندوق رأی خواهیم رفت. آنها در هشت‌ سال 860‌هزار خانم را بیکار کردند اما در دولت یازدهم 750‌هزار بانو سرکار رفتند. اگر شما جوانان در خانه بنشینید، بدانید که در پیاده‌رو‌های ما هم دیوار خواهند کشيد. شما آنها را نمی‌شناسید من آنها را می‌شناسم. آنها روزی در جلسه‌ای تصمیم گرفتند که در تهران و در پیاده‌رو دیوار بکشند. آنها می‌خواستند پیاده‌رو زنانه و مردانه ایجاد کنند، همان‌طور که در محل کارشان بخشنامه تفکیک جنسیتی را ایجاد کردند. من از شما می‌پرسم آیا می‌خواهیم مظلومیت‌ها در این کشور ادامه یابد؟ آیا می‌خواهیم باز چهره‌هایی که مرحوم‌هاشمی را مخدودش کردند به کارشان ادامه دهند؟ آیا می‌خواهیم جامعه ما از بیانات خاتمی عزیز استفاده نکند. چرا عزیزان و چهره‌های عزیز ما و آنهایی را که به ملت خدمت کردند و گفت‌وگوی میان ملت‌ها را به ارمغان آوردند و آنها چهره واقعی ایران را به دنیا نشان دادند، خانه‌نشین می‌کنید؟ با چه قانونی؟»
سیاست‌های دولت قبل در قبال کشورهای همسایه و برخی از شعارهای دولت محمود احمدی‌نژاد در عرصه بین‌المللی مسأله دیگری بود که روحانی زبان به انتقاد درباره‌اش گشود و گفت: «ما 29 اردیبهشت پای صندوق می‌رویم تا بزرگان‌مان را به جامعه برگردانیم. ما 29 اردیبهشت به صندوق می‌رویم تا شرایط امنیتی به دانشگاه بازنگردد. ما نمی‌خواهیم 16 آذر سخنرانی در دانشگاه ممنوع باشد. ما نمی‌خواهیم بازار صادرات کشورمان را به دیگران بسپاریم. نفت صادراتی شما راچه کسانی گرفته بودند؟ یک‌میلیون بشکه صادراتی نفت شما را چه کسانی گرفتند؟ آیا در اختیار گذاشتن بازار صادراتی ملت ایران به دیگران افتخار دارد؟ شما به کشورهای همسایه خیلی کمک کردید. آنها دل‌شان می‌خواهد شما مجددا برگردید. چون کشتیرانی ما تحریم بود کشتی ما باید به کشورهای همسایه می‌رفت و ما با لنج کالاهای‌مان را به ایران می‌آوردیم. برای هر کانتینر باید 700 دلار اضافه‌تر می‌دادیم. با اجازه چه کسی شعار دادید. خواستید از یک تکه تاریخی سخنرانی کردید ولی همان تکه تاریخی سه بار علیه فلسطین در سازمان ملل قطعنامه گرفتید.»


تعداد بازدید :  682