شماره ۱۱۱۵ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بين

کلاهبرداری‌های مرد سابقه‌دار
در ایستگاه راه‌آهن

شهروند| مرد سابقه‌دار که در ایستگاه‌های راه‌آهن دست به کلاهبرداری‌های سریالی می‌زد در دام ماموران پلیس گرفتار شد. یکی از مسافران با مراجعه به کلانتری مرکز پلیس راه‌آهن تهران اظهار داشت: «فردی با معرفی خود به‌عنوان پلیس بیان داشته می‌تواند برایش بلیت ارزان‌تر تهیه کند که در پی این ادعا، مسافر کارت ملی و مبلغ ۱۰۰‌هزار تومان پول در اختیار وی قرار داده ولی  دیگر از او  خبری نشده است.» این شکایت درحالی مطرح شد که  پس از مدتی مجددا فردی با مراجعه به دفتر پلیس سالن ایستگاه راه‌آهن گفت: «به فردی که خود را از عوامل حراست راه‌آهن معرفی کرد اعتماد کردم و به قصد تهیه بلیت ارزان‌تر، کارت عابربانک به همراه رمز را در اختیارش قرار دادم و پس از انتظار در سالن مسافران و عدم مراجعه این مرد  متوجه خالی شدن حساب خود به مبلغ ۴‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان شدم.» در این رابطه پرونده‌های تشکیل شده  به منظور بررسی تخصصی، شناسایی و دستگیری سارق کلاهبردار، تحویل پلیس آگاهی راه‌آهن شد که در تحقیقات اولیه، ماموران بلافاصله نسبت به اخذ تصاویر دوربین‌های مداربسته سالن ایستگاه اقدام کردند و مشخص شد سارق هر دو پرونده، یک نفر است. طی استعلام از موارد مشابه در سنوات گذشته، مشخص شد متهم  اوایل ‌سال گذشته با همین شیوه اقدام به کلاهبرداری کرده که دستگیر و به زندان منتقل شده است. همزمان با روزهای پایانی ‌سال گذشته، متهم با علم به این‌که مردم به قصد تهیه بلیت به سالن مسافران مراجعه می‌کنند، با نیت اقدام مجرمانه وارد سالن ایستگاه شد که با هوشیاری ماموران شناسایی و دستگیر شد. متهم دارای سوابق کیفری متعددی در زمینه کلاهبرداری است، به‌طوری که در مرحله تحقیقات تکمیلی و میدانی ماموران دایره آگاهی این پلیس در اماکنی که احتمال حضور کلاهبردار متصور بوده، مشخص شد؛ متهم در بیمارستان امام خمینی(ره) نیز اقدام به کلاهبرداری‌های متعددی کرده است. در این رابطه نیز متهم دارای ۷ سابقه کیفری به اتهام کلاهبرداری در شهرهای مشهد، تبریز، اردبیل و تهران است. پس از تشکیل پرونده متهم تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری عاملان
شهادت مامور پلیس

باشگاه خبرنگاران| عاملان شهادت مامور نیروی انتظامی که با تغییر هویت در ارتفاعات جنوب استان سیستان و بلوچستان  زندگی می‌کردند، در عملیات غافلگیرانه کارآگاهان پلیس دستگیر شدند. بیست‌وچهارم آبان‌ماه ‌سال 95، ماموران پاسگاه انتظامی «آشار» شهرستان مهرستان پس از شناسایی یک باند مسلح مواد مخدر با آنها درگیر می‌شوند که در این عملیات پس از کشف 589 کیلو تریاک، استوار دوم «صادق امیری‌زاده» توسط قاچاقچیان به شهادت می‌رسد. سوداگران مرگ در این درگیری با استفاده از تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه متواری شده بودند که  با توجه به این‌که هویت قاچاقچیان توسط پلیس شناسایی شده بود در همان ساعات اولیه تلاش‌های گسترده تیم‌های اطلاعاتی و یگان‌های  عملیاتی پلیس برای دستگیری ضاربان آغاز شد. قاچاقچیان مسلح پس از این درگیری با تغییر مداوم محل سکونت و استفاده از هویت جعلی و زندگی در ارتفاعات شهرستان‌های «مهرستان»، «ایرانشهر» و «سرباز» خود را مخفی کرده بودند. پس از ماه‌ها اقدامات فنی و تخصصی گسترده، آخرین محل تردد دو ضارب اصلی این حادثه در شهرستان چابهار توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی شد که بامداد روز سه‌شنبه  در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر شدند. متهمان در تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی اعتراف کردند که این مامور پلیس را به شهادت رساندند.

تصادف خودرو حمل دارو
در جاده مخصوص کرج

وانت‌پیکان مخصوص حمل دارو در جاده مخصوص کرج به تهران با تیر برق برخورد کرد و راننده آن دچار آسیب شد. ظهر سه‌شنبه 12 اردیبهشت 96 در ساعت 50: 12 یک خودرو  وانت‌پیکان در جاده مخصوص کرج به سمت تهران – سه‌راه سنگی به علت انحراف از مسیر بشدت با تیر برق برخورد کرد. به دنبال این حادثه، یک‌دستگاه آمبولانس مرکز اورژانس تهران به محل اعزام شد. مصدوم این حادثه که یک مرد 32 ساله بود از نواحی مختلف بدن دچار آسیب‌های جدی شد که پس از  اقدامات درمانی مناسب توسط تکنیسین‌های اورژانس تهران، جهت ادامه مراحل درمان به بیمارستان شهید فیاض‌بخش منتقل شد.


تعداد بازدید :  324