شماره ۱۱۱۲ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
روي خط خبر

امضای دومین تفاهمنامه همکاری محیطزیستی ایران و ژاپن
ایرنا| تفاهمنامه همکاری با موضوع محیط‌زیست میان معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزیر مشاور وزارت محیط‌زیست ژاپن امضا شد.
یوشی هیروسکی، وزیر مشاور وزارت محیط‌زیست ژاپن در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: من به‌عنوان نماینده وزیر محیط‌زیست ژاپن برای امضای این تفاهمنامه به ایران سفر کردم. همکاری محیط زیستی ایران و ژاپن آوریل ٢٠١٤ همراه با امضای تفاهمنامه همکاری میان ابتکار و وزیر محیط‌زیست وقت ژاپن آغاز شد و در این مدت همکاری خوبی همراه با برگزاری سمینارها کارگاه‌های متعدد صورت گرفته است؛ تفاهمنامه امروز دومین تفاهمنامه همکاری است که بعد از مذاکرات کافی میان محیط‌زیست ایران و ژاپن تهیه شده است و خوشحالم که آن را امضا می‌کنم.»
این مقام ژاپنی زباله‌های الکترونیکی را ازجمله محورهای جدید برای همکاری دو کشور در این تفاهمنامه ذکر کرد و ادامه داد:  «بر این باور هستیم که ایران و ژاپن می‌توانند همکاری جامعی در زمینه محیط‌زیست داشته باشند تا بتوانند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و شاهد محیط‌زیستی سالم نه فقط در دو کشور بلکه سراسر جهان باشند.»

 

بیانیه هیأت‌مدیره شبکه یاری کودکان درباره فعالیت سازمان‌های غیردولتی  
منافع کودکان محروم جامعه
 در نظر گرفته شود

شهروند|  10 روز پیش بود که ماموران پلیس امنیت، ساختمان جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان در پاسگاه نعمت‌آباد را پلمپ کردند. همان موقع یکی از دلایل پلمپ ساختمان، مشکلاتی که در ارتباط با مجوز فعالیت جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان وجود دارد، مطرح شد. حالا از سی و یکم فروردین ماه بیش از 10 روز می‌گذرد اما هنوز مشکل جمعیت حل نشده و کودکان برای آموزش سرگردانند.  حالا در همین ارتباط، اعضای هیأت‌مدیره شبکه یاری کودکان کار، بیانیه‌ای درباره فعالیت سازمان‌های غیردولتی منتشر کرده است. در بخشی از این بیانیه آمده: «حضور فعال سازمان‌های غیردولتی به‌ویژه سازمان‌هایی که با حمایت همه‌جانبه از کودکان و خانواده‌های محروم به کاهش آسیب‌ها در جامعه یاری می‌رسانند، از نیازها و ضرورت‌های اساسی جامعه مدنی در هر کشوری به شمار می‌آید. در کشور ما هم با توجه به آمار‌ها و گزارش‌های موجود نقش این سازمان‌ها به‌ویژه در حوزه کودک و خانواده اثربخش و موثر بوده است؛ از این‌رو برای رفع مشکلات این سازمان‌ها ازجمله دریافت مجوز فعالیت، باید در جست‌وجوی راهکارهای مناسبی بود که بیشترین منافع عالیه کودکان محروم جامعه را در نظر گیرد و بدیهی است که با پلمپ یک سازمان غیردولتی این هدف اساسی تأمین نخواهد شد.»

 

رئیس اداره پیشگیری و کنترل بیماری‌های مضمن تنفسی وزارت بهداشت:  
حدود ۱۰‌درصد کودکان ایرانی
 آسم دارند

شهروند| نتایج پیمایش کشوری نشان می‌دهد که حدود 10‌درصد کودکان و 9‌درصد بزرگسالان نشانه‌هایی از ابتلا به بیماری آسم را دارند. این پیمایش دو‌سال پیش برای شناسایی بیماران مبتلا به آسم انجام شد و حالا  مهدی نجمی، رئیس اداره پیشگیری و کنترل بیماری‌های مضمن تنفسی وزارت بهداشت درنشست خبری بیستمین همایش سالانه روزجهانی آسم، به نتایج آن اشاره کرد و درباره عملکرد وزارت بهداشت برای پیشگیری و مقابله با بیماری آسم توضیح داد: «پنج‌سال قبل با همکاری کمیته کشوری بیماران تنفسی سند راهبردی پیشگیری و کنترل بیماری‌های مزمن تنفسی با تأکید بر استراتژی مجامع بین‌المللی تهیه شد که این سند که حال استراتژی اصلی را درنظر گرفته است. نخستین استراتژی این سند به موضوع افزایش و دانش همگانی درخصوص آشنایی با بیماری آسم مرتبط است که اطلاعات جامعی به مردم، مسئولان و عموم جامعه ارایه می‌دهد. دومین استراتژی این سند بحث نظام مراقبت بیماران آسمی مرتبط است و همچنین استانداردسازی خدمات تشخیص و درمان بیماران مبتلا به آسم سومین استراتژی این سند است.» به گزارش فارس، نجمی ازکنترل عوامل خطرساز ایجاد بیماری آسم به‌عنوان چهارمین استراتژی این سند نام برد.

دیدگاه‌های دیگران

ن
ناصر |
مخالف 0 - 0 موافق
این شبکه های صهیونیستی که از این تشکل های هودفروخته حمایت می کنند باید پلمپ شده و اعضای آن در دادگاه به خیانت های خود به انقلاب و کشور اعترام کرده به سزای عمل خود برسند

تعداد بازدید :  900