شماره ۱۱۱۱ | ۱۳۹۶ شنبه ۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
پا توی کفش اهالی سیاست

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس [email protected]

قالیباف: جناب آقای روحانی این مردم نه صبر ایوب دارند و نه عمر نوح.
شهرونگ: جناب شهردار لطفا بفرمایید حافظه چی؟ حافظه دارند؟ حافظه تاریخی که می‌دانیم، ندارند اما حافظه کوتاه‌مدت‌شان تا همین سه، چهارماه پیش را جواب می‌دهد؟ یعنی خلاصه زمستان شهرداری را یادشان مانده یا نه؟
جلیلی: برخی ازنامزدهای حاضر درعرصه رقابت‌های ریاست‌جمهوری توفیقی دراین عرصه نخواهند داشت، چون رویکرد آنها قدیمی است، واقع‌بین نیستید و رمانتیک عمل می‌کنند.
شهرونگ: با عرض معذرت می‌شود دقیقا بفرمایید کدام عزیزان رویکرد رمانتیک دارند؟ اگر رویکرد رمانتیک این است، رویکرد خشن را با ترسیم شکل توضیح می‌فرمایید ببینیم چقدر بیشتر از رویکرد رمانتیک درد دارد؟
صادق زیباکلام: در زمینه توسعه سیاسی و جامعه مدنی به روحانی نمره ۱۱ را هم نداده و ردش می‌کنم و می‌گویم برو شهریور بیا و دوباره امتحان بده، چون از وی انتظاراتی داشتم.
شهرونگ: ما هم نمره خوبی نمی‌دهیم اما دوست داریم نمرات قالیباف، رئیسی و میرسلیم را هم پیش‌بینی بفرمایید. درست است دیکته ننوشته غلط ندارد، اما بالاخره دوستان جاهای دیگری انشا نوشته‌اند که! نقاشی هم کرده‌اند. درس جبر را هم گذرانده‌اند. نه؟
قالیباف: درحوزه فرهنگ هنرمندان ناراضی هستند.
شهرونگ: راضی به زحمت شما و دوستانتان هم البته نیستند!
دانشمندان: ۶۸‌درصد جهان احتمالا وجود خارجی ندارد.
شهرونگ: این ۶۸‌درصد احتمالا همان قسمت از جهانی نیست که قالیباف و رئیسی درصورت انتخاب‌شدن وعده‌اش را می‌دهند؟
محمدرضا باهنر: دولت فعلی مانند درشکه‌ای است که 4 اسب به آن بسته‌ایم و اسب‌ها هرکدام راه خودشان را می‌روند و در 4 جهت مختلف حرکت می‌کنند.
شهرونگ: این درجازدن بهتر از این نیست که یک درشکه‌ای بیاید که چهارنعل و بکوب ما را به قرون قبلی ببرد؟
ابراهیم رئیسی: نقدها به‌عنوان یک فرصت برای دولت است نه تهدید.
شهرونگ: جناب مدیرمسئول خبر بعدی لطفا. ما با بعضی دوستان شوخی هم نمی‌توانیم بکنیم. نقد و اینها که سرمان را بخورد!
قالیباف: علت اصلی اختلاف طبقاتی و فاصله فقر و غنا که درکشور هست، به خاطر این است که ۴‌درصد درکشور به ۹۶‌درصد اجازه فعالیت ندادند.
شهرونگ: بالاغیرتا شما جزو آن 4‌درصدی یا آن 96درصد؟
محمدرضا باهنر: دربرجام قرار بود 10 گل بزنیم و هیچ گل نخوریم ولی توانستیم 7 گل بزنیم و 3 گل هم خوردیم.
شهرونگ: برای همین هم باید سرمربی را عوض کنیم. برانکو باید برود و امانوئل ژوزه بشود سرمربی. حالا ژوزه هم نشد، حمید درخشان بشود. او هم نشد استیلی. اصلا برانکو برود سرمربی نداشتیم هم نداشتیم. دورهمی تیم را جمع می‌کنیم.
عارف: زنان ۵۰‌درصد جامعه هستند و ما نمی‌توانیم از این سرمایه غافل باشیم.
شهرونگ: جناب قالیباف که بیایند مثل شهرداری برای زنان برنامه ویژه دارند. تفکیک جنسیتی اعمال می‌کنند تا ما هر روز بتوانیم درمورد حقوق زنان صحبت کنیم.


تعداد بازدید :  1387