شماره ۱۱۱۰ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
تا انتخابات

آیت‌الله جنتی: روند احراز صلاحیت‌ها و مراحل انتخابات به خوبی پیش رفت
ایسنا|  آیت‌الله جنتی روز گذشته در جلسه هفتگی اعضای شورای نگهبان با تبریک عید مبعث و نیز حلول ماه شعبان ضمن اشاره اجمالی به روند بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست‌جمهوری و نیز میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: مراحل انتخابات تاکنون به خوبی پیش رفته است. امیدواریم در انتخابات ریاست‌جمهوری فردی که به صلاح مردم است، انتخاب شود.

وزیر دادگستری: واقع‌بینانه حرف‌زدن و وعده بی‌خود ندادن از حقوق ملت است
ایلنا|  وزیر دادگستری با تأکید بر این‌که باید به مسأله حقوق و قانون توجه بیشتری شود، گفت: باید حقوق عامه و شهروندی را ملاک اصلی قرار دهیم و یکی از این حقوق، صادقانه با مردم حرف‌زدن، وعده بی‌خود ندادن و واقع‌بینانه حرف‌زدن است. مصطفی پورمحمدی همچنین درباره برخی تلاش‌ها در جهت فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام و موضع دولت در این‌باره گفت: کانال‌هایی که مضر و مشکوک است باید مورد به مورد شناسایی و طبق قانون فیلتر شود. هر کس که مزاحم مردم و باعث سلب آسایش و آرامش شود، باید او را محدود کرد نه این‌که خیابان و جاده را بست.

قالیباف: 200‌هزار شغل مستقیم در حوزه پتروشیمی ایجاد می‌کنم
فارس| نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان این‌که امروز مهمترین مشکل کشورما بیکاری و شغل است، گفت: قول می‌دهم اگر توفیق خدمت پیدا کنم 5‌میلیون شغل با کمک مردم ایجاد می‌کنم تا بتوانیم بخشی از مشکلات را حل‌وفصل کنیم. محمدباقر قالیباف به حوزه صنایع پاییندستی و صنعت نفت اشاره کرد و گفت: در صنایع پتروشیمی ما به ازای هر یک میلیون‌تن در حوزه پتروشیمی قادریم 200‌هزار شغل مستقیم و 400‌هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کنیم.

زنگنه: آینده صنعت نفت به تصمیم مردم در انتخابات بستگی دارد
ایرنا|  وزیر نفت در پاسخ به این سوال که چشم‌انداز صنعت نفت در چهار سال آینده به چه سمتی خواهد رفت؟ گفت: نمی‌دانم. بستگی به تصمیم مردم دارد. مردم باید تصمیم بگیرند که چطور اداره بشود. این تصمیم مردم است که این تصویر را برای چهارسال آینده تا حدود زیادی مشخص می‌کند.

تلاش برای انصراف جهانگیری
شهروند| گفت‌وگوی اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی با تعدادی از خبرنگاران  دستمایه برخی تحلیل‌ها در رسانه‌ها شد و آن‌ها تلاش کردند فرض شکل‌گیری دوگانه روحانی- جهانگیری را واقعی جلوه دهند. جهانگیری در این گفت‌وگو که بیشتر با چاشنی شوخی و خنده همراه بود، درپاسخ به سوالی درباره  احتمال کناره‌گیری‌اش به نفع روحانی گفت: «من در زندگی‌ام اهل انصراف نیستم». سخن دیگر جهانگیری که با چاشنی خنده بیان شد، این بود که «من آمده‌ام که رئیس‌جمهوری شوم». همین دوجمله موجب شد تا برخی از رسانه‌ها از احتمال قوی‌ماندن جهانگیری تا پایان انتخابات سخن بگویند.  البته جهانگیری دربرنامه رادیویی انتخاباتی‌اش صراحتا اعلام کرد: «با صلاحدید بزرگان اصلاحات و تأکید آقای روحانی برای ایفای همین مسئولیت به صحنه آمدم. به‌عنوان مکمل و یاوری برای دفاع و پیشبرد راه اصلاحات و اعتدال به میدان آمدم.»  جهانگیری با اشاره به این‌که دولت یازدهم دراین سال‌ها واقعا مظلوم بوده است، خاطرنشان کرد: «ما درنیمه راهیم؛ نباید از راهی که آغاز کرده‌ایم، یعنی راه عقلانیت و اصلاحات و اعتدال برگردیم». نگاهی به سخنان روزگذشته جهانگیری در رادیو به وضوح نشان می‌دهد که دوگانه روحانی- جهانگیری پایه و مبنای استدلالی درستی ندارد. درجناح مقابل اما، خصوصا در دوکاندیدایی که ازسوی جمنا معرفی شده است، نوعی دوگانگی دیده می‌شود. ازسویی رئیسی، از رفتن زیر پرچم «جمنا» امتناع کرده و خود را کاندیدای مستقل اعلام کرده است. قالیباف از مجرای جمنا به رقابت‌های انتخاباتی معرفی شده و ایده‌آل ریش‌سفیدان اصولگرا این است که یکی از این دوکاندیدا به نفع دیگری در روزهای پایانی انتخابات کنار برود. ایده‌آلی که به نظر می‌رسد تا عملی‌شدنش راه زیادی باقی مانده است. از امتناع رئیسی برای قرارگرفتن زیر پرچم جمنا شاید بتوان استنباط کرد که او حتی درصورت کناره‌گیری به نفع فردی دیگر کنار نخواهد رفت؛ چراکه اگر دست به چنین کاری بزند، با روش و منش‌اش در آغاز رقابت‌ها قرابتی نخواهد داشت. در آنسو اما این سوال اما همچنان باقی است که قالیباف برای سومین‌بار است که خطرکرده و خود را درمعرض رأی مردم قرار می‌دهد، آیا حاضر خواهد شد به نفع رئیسی کنار برود یا خیر؟


تعداد بازدید :  461