شماره ۱۱۱۰ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
مدیرکل نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو:
فروش دارو در عطاری‌ ممنوع است

ایسنا| مدیرکل نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو از افزایش چندین برابری نظارت‌ بر عطاری‌ها خبر داد و گفت:   «فرآورده‌های دارویی طبیعی و سنتی به هیچ‌وجه نباید درعطاری‌ها به فروش برسند، چراکه نمی‌توان اصالت آنها را تضمین کرد.» امیرحسین جمشیدی درباره سرانجام طرح ساماندهی عطاری‌ها درکشور افزود: «خوشبختانه اتفاق بزرگی که در راستای طرح ساماندهی عطاری‌ها رخ داد، تشکیل مدیریت‌های متناظر اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های سازمان غذا و دارو درتمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بود. یعنی درحال حاضر در کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مدیرکل متناظر اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌ها وجود دارد که تفویض‌های آن چند ماه قبل انجام شد.» او با بیان این‌که با این اتفاق یکی از اقدامات ما تسریع ساماندهی عطاری‌هاست، افزود: «به‌طوری که درحال حاضر نظارت‌های ما روی عطاری‌ها چندین برابر شده است.»
جمشیدی درباره میزان تخلفات عطاری‌ها هم افزود: «مردم باید توجه کنند که ازجایی خدمات دریافت کنند که از نظر قانونی مجاز باشد. این درحالیست که باید بدانیم فرآورده‌های دارویی طبیعی و سنتی به هیچ‌وجه نباید درعطاری‌ها به فروش برسند، چراکه ما نمی‌توانیم اصالت آن را تضمین کنیم.»
به گفته مدیرکل داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو، فروش فرآورده‌های دارویی طبیعی و سنتی درعطاری‌ها تخلف است، چراکه نمی‌توان اصالت آنها را تضمین کرد.  
جمشیدی همچنین درباره تبلیغات داروهای مختلف درعطاری‌ها گفت: «باید توجه کرد که هرگونه تبلیغ درعطاری‌ها ازجمله تبلیغ داروهای مختلفی تحت عنوان چاقی، لاغری و... پشت شیشه عطاری‌ها ممنوع است و عطاری به هیچ عنوان نباید
 دارو بفروشد.»

 


تعداد بازدید :  369