شماره ۱۱۰۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۱ فروردين
صفحه را ببند
پرسپولیس با رکوردهای بی‌نظیر روی سکوی قهرمانی رفت
اقتدار تا جام
هانی، فرزند مرحوم هادی نوروزی برخلاف اعلام قبلی به داخل زمین مسابقه راه داده نشد

شهروند| رویای 10ساله پرسپولیس دیروز محقق شد؛ وقتی جام قهرمانی لیگ برتر با دستان‌ سیدجلال حسینی بالا رفت، وقتی سکوی قهرمانی سرخ پر شد، از خنده‌های از ته دل بازیکنانی که برای نمایش اقتدار زحمت کشیده بودند، سرود قهرمانی روی سکوهایی که در لیگ شانزدهم فشار زیادی را بابت حضور پرشور پرسپولیسی‌ها تحمل کرده، طنین‌انداز شد. پرسپولیس بغض 10ساله‌اش را با اقتدار شکست؛ جایی که 3 هفته مانده به پایان قهرمانی‌اش را مسجل کرد و دیروز جشن این قهرمانی در ورزشگاه آزادی برگزار شد. جلوی چشمان نزدیک به 10‌هزار هواداری که در  دوفصل گذشته عاشقانه از تیم‌شان حمایت کردند و برای بازیکنانی که میانگین سنی‌شان با سال‌های قبل هرگز قابل مقایسه نیست، سنگ تمام گذاشتند. فقط یک نفر با اشک و ناراحتی ورزشگاه را ترک کرد؛ هانی نوروزی فرزند کاپیتان فقید پرسپولیس!
برانکو و تحول سرخ‌پوشان
روزی که برانکو ایوانکوویچ تیم آشفته حمید درخشان را تحویل گرفت، خوشبین‌ترین هواداران پرسپولیس هم تصور این‌که دو‌سال بعد با اقتدار جام قهرمانی را به آغوش بکشند را نداشتند؛ برانکو اما معادلات را برهم زد و برای خود جایی در دل هواداران سرخ باز کرد که تا مدت‌ها در ذهن‌ها ماندگار شود. پرسپولیس همان ‌سال قبل هم شانس زیادی برای قهرمانی داشت اما قانون تفاضل گل در سالی که بازی مستقیم با استقلال‌خوزستان حکایت از برتری پرسپولیس داشت، جشن سرخ‌ها را یک‌سال به تعویق انداخت. برانکو در لیگ شانزدهم با حفظ اسکلت اصلی و اضافه‌کردن چند بازیکن خوب تیمی را ساخت که حریفان را طلبید و 3 هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی‌اش را در تبریز جشن گرفت.
میهمانان ویژه
با این‌که قهرمانی پرسپولیس مسجل شده بود اما سرخ‌پوشان انگیزه زیادی در بازی با پدیده مشهد داشتند. هیاهوهای بسیار برای برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس درتهران جواب داد و دیروز از قبل همه می‌دانستند در ورزشگاه آزادی جشنی با حضور ده‌ها‌ هزار هوادار برگزار می‌شود تا جام قهرمانی بالا برود. برای این منظور بسیاری از بزرگان باشگاه پرسپولیس ازجمله علی پروین، احمدرضا عابدزاده،‌رضا شاهرودی، محمد پنجعلی و... به ورزشگاه رفتند تا دراین جشن همراه هواداران باشند. البته شایعه شده بود که برخی کاندیداهای ریاست‌جمهوری نیز قصد دارند به ورزشگاه بروند که استانداری تهران اعلام کرد، درتماس با کاندیداهای ریاست‌جمهوری اعلام شده ازگرفتن چنین تصمیمی منصرف شوند.
هانی را به زمین راه ندادند!
وقتی سوت پایان دیدار پرسپولیس و پدیده با برتری 4 بر صفر سرخ‌پوشان به صدا درآمد، نزدیک به 100‌هزار هوادار بی‌صبرانه منتظر استقرار سکوی قهرمانی در داخل زمین چمن و بالارفتن بازیکنان از این سکوها بودند. همه چیز طبق پیش‌بینی‌ها انجام شد و پرسپولیس بدون این‌که دیگر خبری از هیجان در روز پایانی لیگ باشد، قهرمانی را دوهفته زودتر جشن گرفت؛ درست مثل لسترسیتی، بایرن‌مونیخ و یوونتوس!  قرار بود پرسپولیسی ها هانی نوروزی، فرزند کاپیتان فقید خود را اضافه بر تیم های مطرح اروپا در جشن قهرمانی داشته باشند اما مسئولان برگزاری مسابقه اجازه ورود این کودک را به زمین مسابقه ندادند تا جشن قهرمانی که مدت ها هانی در انتظارش بود بدون حضور او برگزار شود. این مساله سبب شد فرزند هادی نوروزی با اشک و ناراحتی ورزشگاه را ترک و پدر آن مرحوم نیز با عصبانیت نوه خود را همراهی کند.
رکوردهای بی‌نظیر
پرسپولیس با برد 4 بر صفر مقابل پدیده مشهد 65 امتیازی شد و بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر‌های 16 تیمی را به دست آورد. این درحالی است که هنوز دوبازی دیگر باقی مانده و این رکورد می‌تواند ارتقا پیدا کند. سرخ‌پوشان مقتدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را به دست آورده‌اند و ازهمه نظر رکوردهایی بی‌نظیر ثبت کردند. مهدی طارمی نیز با گلی که دیروز زد، 16 گله و یک گام دیگر به آقای گلی نزدیک‌تر شد. درپست دروازه علیرضا بیرانوند هم توانسته خودش را از سایر دروازه‌بانان لیگ برتر جدا کند. او دیروز بیست‌ویکمین کلین‌شیت خود را پشت‌سر گذاشت تا جایگاهش در صدر ارزشمندترین گلرها را مستحکم‌تر کند.

 


تعداد بازدید :  201