شماره ۱۱۰۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۱ فروردين
صفحه را ببند
ذره‌بين

دزد بازیگوش دستگیر شد
درخواست عجیب سارق برای سرقت اطلاعات شخصی
شهروند| سارق کنجکاوی که قصد معامله با مالباخته را داشت، در دام پلیس افتاد. این سارق جوان پس از سرقت لوازم داخل خودرو با صاحب اموال به سرقت‌رفته تماس گرفت و در ازای استرداد مدارک شخصی، رمز لپ‌تاپ او را درخواست کرد غافل از اینکه همین تماس‌ها سرنخی برای پلیس شد تا او را دستگیر کنند.
صبح روز یکشنبه رامین وقتی خواست سوار خودرويش شود، متوجه شد شیشه‌های عقب 206 نوک‌مدادی‌اش شکسته شده و همه لوازم خودرو به سرقت رفته است. از گوشی و دوربين گرفته تا لپ‌تاپ و کیف مدارک از سوی سارق جارو شده بود. همه چیز حتی دفترچه تلفن کوچک داخل داشبورد را برده بود. رامین پس از مشاهده این صحنه با 110 تماس گرفت و پلیس را در جریان این سرقت قرار داد. با حضور ماموران در صحنه و تحقیقات اولیه پرونده‌ای با موضوع سرقت در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و تلاش ماموران  برای یافتن سرنخی از این سرقت آغاز شد.    
اما بازیگوشی سارق جوان خیلی زود همه چیز این پرونده را رو کرد. سارق جوان قصد داشت لپ‌تاپ به سرقت‌رفته را روشن کند و از اطلاعات داخل دستگاه آگاه شود، اما با رمز امنیتی صاحب لپ‌تاپ تیرش به سنگ خورد. این سارق که تازه حس کنجکاوی‌اش گل کرده بود، از لابه‌لای اموالي كه به سرقت برده بود، دفترچه تلفنی را پیدا کرد و از آن طریق توانست با منزل صاحب خودرو تماس بگیرد. تماس سارق با  فردی که اموالش را به سرقت برده بود، شاید عجیب‌ترین نکته این پرونده باشد؛ موضوعی که درنهایت هم به قیمت دستگیری او تمام شد.
سارق جوان در تماس تلفنی با فرد مالباخته از او خواست تا رمز لپ‌تاپ را در اختیارش قرار دهد و او هم در ازای همکاری مدارک شناسایی و کارت خودرو را برای او ارسال کند. اما این درخواست عجیب سارق از سوی صاحب اموال رد شد. او در جواب درخواست عجیب سارق گفت: «داخل لپ‌تاپ اطلاعات شخصی و محرمانه ذخیره شده و از نظر اخلاقی مجاز به انجام چنین معامله‌ای نیستم. سارق کنجکاو اما
دست بردار نبود و باز هم برای راضی‌کردن مالباخته با او تماس گرفت، اما غافل از اینکه پلیس در جریان تماس‌های مکرر او قرار گرفته، همین هم شد تا با برقراری چند تماس دیگر، محل اقامت سارق از سوی پلیس آگاهی شناسایی شد  و در یک عملیات غافلگیرانه به دام مامواران افتاد.
این سارق جوان پس از دستگیری در دادسرای ناحیه 27 حاضر شد و در برابر بازپرس میروکیلی به همه اتهاماتش درخصوص این پرونده اقرار کرد. او درخصوص انگیزه‌اش از تماس با فرد مالباخته گفت: «من آدم کنجکاو و شوخ‌طبعی هستم، خیلی دوست داشتم تا اطلاعات آن لپ‌تاپ را داشته باشم؛ واقعا اگر رمز را به من می‌گفت من همه مدارک و سایر اموالي  را که دزدیده بودم برایش ارسال می‌کردم. اما خب او به من اعتماد نداشت، حق دارد هرچه باشد من اموال او را دزدیده بودم.» سارق جوان پس از بیان اظهاراتش برای تکمیل پرونده به دستور بازپرس در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت.     

کشف جسد در حیاط بیمارستان امینی لنگرود
شهروند| جسد یک مرد در اطراف بیمارستان لنگرود کشف شد.
سرهنگ حسین نیک‌فرد، فرمانده انتظامی لنگرود در این‌باره گفت: «ساعت 30: 05 دقیقه صبح چهارشنبه فردی با یک دستگاه خودرو پراید مشکی وارد بیمارستان امینی لنگرود مي‌شود و با توجه به حضور نداشتن نگهبان خودرو را در محوطه پارک می‌کند و سپس به‌سرعت متواری می‌شود.»
او ادامه داد: «نگهبان بعد از حدود یک ساعت به خودرو پارک شده مشکوک و پس از بازرسی متوجه جسد رها شده در خودرو می‌شود.»
نیک‌فرد درباره هویت مقتول هم گفت: «او مردی38 ساله و اهل کیاکلایه لنگرود است و سابقه خرید و فروش مواد‌مخدر دارد و احتمالا با فرودآمدن شیء سنگینی به ناحیه سر به قتل رسیده است.»
او اضافه می‌کند: «ممکن است مقتول در راه رسیدن به بیمارستان زنده بوده باشد.»
سرهنگ حسین نیک‌فرد افزود: «بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که علت قتل اختلاف بر سر خرید و فروش مواد‌مخدر بود.»
فرمانده انتظامی لنگرود با اشاره به اینکه بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که علت قتل اختلاف بر سر خرید و فروش مواد‌مخدر بوده است، گفت: «قاتل شناسایی شده و  تلاش برای دستگیری قاتل فراری ادامه دارد.»


تعداد بازدید :  390